DDP - Zverejnená diplomová práca

Pojmové mapovanie vo vyučovaní chémie

Autor
Vyskočilová, Tatiana
Školiteľ
Jenisová, Zita
Oponent
Braniša, Jana
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPV UKF KCH
Rok odovzdania
2020
Počet strán
111s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=FD93F7145DB968626FD335EFB2D7
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
7807 | učiteľstvo akademických predmetov - učiteľstvo chémie a biológie

Dátum zaslania práce do CRZP
08.05.2020

Dátum vytvorenia protokolu
08.05.2020

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
17.06.2020

Práca je zverejniteľná od
17.06.2020

Elektronická verzia
 Prehliadať
Diplomová práca je zameraná na rozvoj kritického myslenia formou implementovania pojmových máp do vyučovania chémie. Práca sa skladá z teoretickej a praktickej časti. Teoretická časť obsahuje 5 kapitol. Prvá kapitola je zameraná na opis teórie konštruktivizmu. Druhá kapitola sa bližšie venuje Ausubelovej teórii zmysluplného učenia a v tretej kapitole sme opísali tvorivosť. Štvrtá kapitola je zameraná sa spracovanie aktuálneho stavu v oblasti pojmových máp a ich využitím vo vyučovacom procese. V poslednej kapitole teoretickej časti v skratke približujeme myšlienkové mapy. Praktická časť obsahuje state venované nášmu didaktickému experimentu, metódam využívaným pri jeho realizácii a súčasne jeho cieľom. V závere práce sa nachádza vyhodnotenie experimentálnych výsledkov výskumu. Súčasťou práce sú aj ukážkové metodické listy vyučovacích hodín a pojmová mapa.
The diploma thesis is focused on the development of critical thinking in the form of the implementation of conceptual maps in the teaching of chemistry. The work consists of theoretical and practical part. The theoretical part contains 5 chapters. The first chapter focuses on the description of the theory of constructivism. The second chapter deals with Ausubel's theory of meaningful learning, and in the third chapter we described creativity. The fourth chapter is focused on the processing of the current state in the field of conceptual maps and their use in the teaching process. In the last chapter of the theoretical part, we briefly present mind maps. The practical part contains chapters devoted to our didactic experiment, methods used in its implementation and also goals of our research. At the end of the work evaluation of our experimental research results occurs. The work also includes sample methodological sheets of lessons and a concept map.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)