Diplomová práca popisuje proces tvorby multi-platformovej aplikácie pre virtuálnu triedu. Aplikácia umožňuje žiakom spoločne riešiť úlohy jedného prostredia Hejného metódy, a to vo forme kooperácie viacerých pri hľadaní spoločného riešenia, ako aj v súťaživej forme protihráčov. Zároveň tak podporuje komunikáciu v žiackom kolektíve. V úvodnej kapitole práca analyzuje problematiku z didaktického aj technického pohľadu. Popisuje tiež priebeh otvorenej hodiny, ktorá bola základom pre hernú logiku aplikácie. Ďalšia kapitola ponúka návrh riešenia niektorých kľúčových oblastí, ako je autentifikácia, či generovanie a gradovanie úloh. Tieto navrhnuté riešenia sme implementovali za pomoci herného enginu Unity a databázy Firebase Realtime Database. Popis výsledného softvéru je zahrnutý v predposlednej kapitole. Priebeh jeho testovania so žiakmi v triede, aj prostredníctvom videohovoru, je uvedený v závere tohto dokumentu. Kľúčové slová: Hejného metóda, spolupráca, virtuálna trieda, edukačný softvér