Toggle navigation
Hlavná stránka
Zoznam záznamov
Rozšírené hľadanie
Hľadať
DDP - Zverejnená diplomová práca
Prostredie virtuálnej triedy pre Hejného metódy
Autor
Spišáková, Andrea
Školiteľ
Borovanský, Peter
Oponent
Tomcsányiová, Monika
Škola
Univerzita Komenského v Bratislave FMFI FMFI.KAI
Rok odovzdania
2020
Počet strán
52s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=F5195A1FF5FC85745346ABDFA517
Primárny jazyk
slovenčina
Typ práce
Diplomová práca
Študijný odbor
2511 | aplikovaná informatika
Dátum zaslania práce do CRZP
15.05.2020
Dátum vytvorenia protokolu
15.05.2020
Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
01.07.2020
Práca je zverejniteľná od
01.07.2020
Elektronická verzia
Prehliadať
Abstrakt v primárnom jazyku
Diplomová práca popisuje proces tvorby multi-platformovej aplikácie pre virtuálnu triedu. Aplikácia umožňuje žiakom spoločne riešiť úlohy jedného prostredia Hejného metódy, a to vo forme kooperácie viacerých pri hľadaní spoločného riešenia, ako aj v súťaživej forme protihráčov. Zároveň tak podporuje komunikáciu v žiackom kolektíve. V úvodnej kapitole práca analyzuje problematiku z didaktického aj technického pohľadu. Popisuje tiež priebeh otvorenej hodiny, ktorá bola základom pre hernú logiku aplikácie. Ďalšia kapitola ponúka návrh riešenia niektorých kľúčových oblastí, ako je autentifikácia, či generovanie a gradovanie úloh. Tieto navrhnuté riešenia sme implementovali za pomoci herného enginu Unity a databázy Firebase Realtime Database. Popis výsledného softvéru je zahrnutý v predposlednej kapitole. Priebeh jeho testovania so žiakmi v triede, aj prostredníctvom videohovoru, je uvedený v závere tohto dokumentu. Kľúčové slová: Hejného metóda, spolupráca, virtuálna trieda, edukačný softvér
Abstrakt v sekundárnom jazyku
This diploma thesis describes the process of creating a multi-platform application for a virtual classroom. The application allows students to solve tasks from one environment of the Hejny’s method, in the form of cooperation of several students in finding a solution, as well as in the competitive form of opponents. Through this, it supports communication in the student team. In the introductory chapter, the thesis analyses the problem from a didactic and technical point of view. It also describes the course of the open lesson, which was the basis for the game logic of our application. The next chapter offers a solution proposal for some key areas, such as authentication or task generation and gradation. We implemented these proposed solutions in Unity game engine and Firebase Realtime Database. A description of the software is included in the third chapter. The course of testing with students in the classroom and also through a video call, is presented at the end of this document. Key words: Hejny’s method, collaboration, virtual classroom, educational software
1652153