DDP - Zverejnená diplomová práca

Návrh skrutkového mechanizmu s riešením blokovania spätného pohybu v guľôčkovej skrutke

Autor
Maxa, Tomáš
Školiteľ
Bronček, Jozef
Oponent
Dzimko, Marián
Škola
Žilinská univerzita v Žiline 02000 02130
Rok odovzdania
2020
Počet strán
77s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=F50A3640C856E51084EEB261DB62
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
2302 | dopravné stroje a zariadenia

Dátum zaslania práce do CRZP
07.06.2020

Dátum vytvorenia protokolu
07.06.2020

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
07.07.2020

Práca je zverejniteľná od
ihneď

Elektronická verzia
 Prehliadať
MAXA, Tomáš: Návrh skrutkového mechanizmu s riešením spätného pohybu v guľôčkovej skrutke [Diplomová práca]. Žilinská univerzita v Žiline. Strojnícka fakulta; Katedra konštruovania a častí strojov. Vedúci diplomovej práce: doc. Ing. Jozef Bronček, PhD. Stupeň odbornej kvalifikácie: Inžinier (Ing.), 2020.Diplomová práca sa zoberá problematikou samo svorného mechanizmu v elektronickej parkovacej brzde. V diplomovej práci sú analyzované súčasné riešenia najväčších výrobcov elektronických parkovacích bŕzd. Následne v ďalšej časti je rozpracovaných päť rôznych konceptov samo svorného mechanizmu a ich dopad na účinnosť celého zariadenia. S tých piatich mechanizmov sa pomocou viac bodovej metódy vybral najvhodnejší variant. Tento variant bol podrobne rozpracovaný a vypočítaný. Bol vytvorený jeho 3D návrh a príslušné výkresy. Technicko – ekonomické posúdenie bolo vypracované s odbornou radou technologického oddelenia Schaeffler Kysuce s pohľadom na sériovú výrobu produktu. Záver práce reálne hodnotí obsah diplomovej práce a naplnenie základných cieľov práce.
MAXA, Tomáš: Design of screw mechanism with solution of back movement blocking in ball screw [Master thesis]. University of Žilina. Faculty of Mechanical Engineering; Department of Design and Mechanical Elements. Lector: doc. Ing. Jozef Bronček, PhD. Level of technical qualifications: Engineer (Ing.), 2020.The master thesis deal with design of self-lock mechanism in electronic parking brake system. In the master thesis is analyse of current product of the biggest producent of electronic parking brake systems. Then is make overview of five concepts of self-lock mechanism and their effect on efficiency of whole brake system. From these five mechanisms was made benchmark with multi-point method of comparison to get the best concept. The best concept was deeply investigated and calculate. Was made its 3D models and drawings. Technical – economic assessment was made with professional help from technologic segment in Schaeffler Kysuce with overview for mass production. Conclusion of the Master thesis evaluate contents of the master thesis a completion of basic goals of thesis.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)