DDP - Zverejnená diplomová práca

Didaktické testy vo vyučovaní programovania

Autor
Mráz, Dušan
Školiteľ
Jacková, Jana
Oponent
Lehotský, Milan
Škola
Katolícka univerzita v Ružomberku PF KU KIN
Rok odovzdania
2021
Počet strán
73s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=F11302A7F0B47C6D2A4218608791
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
7605 | *učiteľstvo a pedagogické vedy

Dátum zaslania práce do CRZP
21.04.2021

Dátum vytvorenia protokolu
22.04.2021

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
01.07.2021

Práca je zverejniteľná od
01.07.2021

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
MRÁZ, Dušan: Didaktické testy vo vyučovaní programovania. [Diplomová práca] / Dušan Mráz - Katolícka univerzita v Ružomberku. Pedagogická fakulta; Katedra informatiky. - Školiteľ : Ing. Jana Jacková, PhD. - Stupeň odbornej kvalifikácie : Magister. - Ružomberok : PF, 2021. Počet s. 73 Na základe preštudovania dostupnej literatúry sme v práci uviedli stručný prehľad problematiky tvorby didaktických testov k vyučovaniu programovania. Poukázali sme na históriu, ale aj na súčasný stav problematiky a taktiež ukázať množstvo rôznych typov testovania. V empirickej časti sme sa čiastočne zamerali na replikáciu medzinárodného výskumu, ktorý prebehol vo viacerých úvodných kurzoch programovania na vysokých školách ako časť výstupnej skúšky z predmetu. Overili sme odporúčaný medzinárodný test vo vyučovaní programovania v jazyku Python na gymnáziu. Na účel precvičenia typov úloh, ktoré sa vyskytujú v tomto teste, sme vytvorili nové alternatívne úlohy k tomuto testu. Ukázali sme aj možnosť testovania v niektorých interaktívnych prostrediach. Z dôvodu zavedenia dištančného vzdelávania na stredných školách na Slovensku kvôli pandemickej situácii v rokoch 2020 a 2021 prebehlo pilotné overenie medzinárodného testu dištančne v prostredí EduPage. Overenie jednej sady alternatívnych úloh sa uskutočnilo na vysokej škole v prostredí PeerWise. V práci prezentujeme získané výsledky z použitia medzinárodného testu v jazyku Python na gymnáziu a výsledky z overenia navrhnutých alternatívnych úloh študentami učiteľstva informatiky na vysokej škole.
MRÁZ, Dušan: Didactic tests in teaching programming. [Master’s Thesis] / Dušan Mráz – Catholic University in Ružomberok. Faculty of Pedagogy; Department of informatics. – Thesis Supervisor: Ing. Jana Jacková, PhD. – Academic Degree: Masters - Ružomberok: PF, 2021. 73pp. Based on the study of the available literature, we presented a brief overview of the issueof creating didactic tests for teaching programming. We pointed out the history, but also the current state of the issue and also the number of different types of testing. In the vempirical part, we focused in part of replication of international research, which took place in several multidisciplinary programming courses atd universities as part of the final examination in the subject. We verified the recommended international test in teaching Python programming in high school. In order to practice the types of taks that change in this test, we are preparing new alternative tasks to this test. We also showed the possibility of testing in some interactive environments. Due to the introduction of distance education at high schools in Slovakia because of the pandemic situation in 2020 and 2021, a pilot verification of the international test was used in distance education with the interactive environment EduPage. Verification of one set of alternative tasks takes place at the college in the Peerwise environment. In this work we present the obtained results of the use of the international test of the Python language at the grammar school and the result of the entrustment of the proposed alternative tasks by the students of computed science teaching at the university.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)