Podnikanie žien na území SR je vo všeobecnosti málo uznávané. Ako každé podnikanie, či u žien alebo u mužov, tvorí v štáte podstatný podiel v ekonomike ako takej. Podnikanie pre štát je dôležité vzhľadom k zamestnanosti, tvorbe hrubého domáceho produktu a celkovej úrovne krajiny. Cieľom bakalárskej práce je na základe zhodnotenia aktuálneho stavu, identifikovať ako verejnosť vníma ženy – podnikateľky, ktoré pôsobia v slovenskom podnikateľskom prostredí. Nosné dáta práce sme nadobudli prostredníctvom empirického prieskumu pomocou dotazníka, ktorý sa zameriaval na názor spoločnosti na ženy – podnikateľky. Z nadobudnutých výsledkov sme získali pohľad verejnosti na postavenie žien v spoločnosti v Slovenskej republike. Na záver sme vypracovali návrh opatrení, ktoré sú predpokladom na zlepšenie a podporu podnikania žien v Slovenskej republike.