DDP - Zverejnená diplomová práca

Umelá inteligencia v školskej informatike

Autor
Klinovská, Zuzana
Školiteľ
Michaličková, Viera
Oponent
Kvaššayová, Nika
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPVaI UKF KI
Rok odovzdania
2022
Počet strán
58s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=E8C5AA2948F9B7814FE39BDDDFD3
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
7605 | *učiteľstvo a pedagogické vedy

Dátum zaslania práce do CRZP
16.04.2022

Dátum vytvorenia protokolu
16.04.2022

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
01.06.2022

Práca je zverejniteľná od
01.06.2022

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Každým dňom stúpa význam umelej inteligencie v kariérnom ale aj v každodennom živote. Preto navrhujeme štyri metodiky pre stredné aj základné školy spojené s témou umelej inteligencie, ktoré poskytujú úvod pre žiakov do tejto problematiky. Pre základnú školu navrhujeme konkrétne dve metodológie, „Inteligentné škatuľky“ a „Robot a emócie“, obsahujúce aktivity, ktoré je možné aplikovať aj bez použitia počítačov. Pre stredné školy navrhujeme metodológie „Ako sa učí počítač - Teachable“ a „Ako sa učí počítač - Quickdraw“. Vybrané metodiky sú ďalej použité v praxi na základnej aj strednej škole. Uvádzame výsledky tejto praktickej aplikácie spolu s odporúčaniami a kritikou jednotlivých aktivít.
Day by day the importance of artificial intelligence in career and everyday life increases. Therefore, we suggest four methodologies for primary and high schools, that introduces students to the concept of artificial intelligence. We present two methodologies for the primary schools, „Intelligent boxes“ and „Robot and emotions“, which are both unplugged activities. Furthermore, we propose two methodologies for the high school students, „How does computer learn - Teachable“, „How does computer learn - Quickdraw“. Three of these activities were used in practise on both primary and high school. Furthermore, we present results from our practices together with recommendations and criticisms of the applied methodologies.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)