DZB - Zverejnená bakalárska práca

Vývoj aplikácie na vizualizáciu grafových algoritmov

Autor
Smerek, Samuel
Školiteľ
Michaličková, Viera
Oponent
Tomanová, Júlia
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPVaI UKF KI
Rok odovzdania
2022
Počet strán
48s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=E8C5AA2948F9B7814DE395DDDFD3
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Bakalárska práca

Študijný odbor
2508 | *informatika

Dátum zaslania práce do CRZP
16.04.2022

Dátum vytvorenia protokolu
16.04.2022

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
09.06.2022

Práca je zverejniteľná od
09.06.2022

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Cieľom bakalárskej práce bolo vyvinúť interaktívne prostredie určené na vizualizáciu grafových algoritmov za účelom uľahčenia výučbového procesu grafových algoritmov nielen pre vyučujúcich, ale aj pre študentov. V prvej časti bakalárskej práce sme sa zamerali na objasnenie grafovej problematiky. Vysvetlili sme základné pojmy teórie grafov, spôsob reprezentácie grafov v počítačových zariadeniach, spísali prehľad základných grafových algoritmov vyskytujúcich sa vo výučbe na vysokých školách a porovnali existujúce riešenia. Druhá časť bola zameraná na vývoj softvéru, kde sme po analýze problému definovali požiadavky aplikácie, navrhli používateľské rozhranie a následne implementovali riešenie ako desktopovú aplikáciu pomocou programovacieho jazyka Java. Aplikácia umožňuje tvorbu a modifikáciu grafov, ukladanie a načítanie grafov. Rieši grafové algoritmy ako prehľadávania do šírky, prehľadávania do hĺbky, Primov algoritmus na hľadanie minimálnej a maximálnej kostry a hľadanie cyklov v grafe.
Aim of the bachelor thesis was to develop an interactive environment designed for the visualization of graph algorithms in order to simplify teaching process of graph algorithms not only for teachers, but also for students. In the first part of the bachelor thesis we focused on clarifying the graph problems. We explained the basic concepts of graph theory, the method of graph representation in computer devices, wrote an overview of basic graph algorithms which occurring in teaching at universities and also we compared existing solutions. The second part was focused on software development, where we created a problem analysis, defined application requirements, designed the user interface and then we implemented the solution as a desktop application using the Java programming language. The application allows to create and modify graphs, save and load graphs. It solves graph algorithms like breadth-first search, depth first search, Prim’s algorithm for finding the minimum and maximum spanning tree and finding cycles in the graph.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)