DZB - Zverejnená bakalárska práca

Didaktická vybavenosť aktuálnych učebníc chémie

Autor
Gašperová, Emília
Školiteľ
Jenisová, Zita
Oponent
Braniša, Jana
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPV UKF KCH
Rok odovzdania
2018
Počet strán
44s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=E6565C9ED97EA02FCE02B99C876F
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Bakalárska práca

Študijný odbor
7801 | učiteľstvo akademických predmetov - učiteľstvo biológie (v kombinácii)

Dátum zaslania práce do CRZP
19.04.2018

Dátum vytvorenia protokolu
19.04.2018

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
16.07.2018

Práca je zverejniteľná od
16.07.2018

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Bakalárska práca sa venuje analýze a porovnaniu učebníc chémie pre základné školy. Má 2 hlavné časti - teoretickú a praktickú, rozdelené na kapitoly. Prvá časť obsahuje teoretické informácie o učebnici, jej štruktúre, funkcii, výskume a podmienkach výberu. V praktickej časti je opísaná metóda merania didaktickej vybavenosti učebnice chémie navrhnutá Průchom a následne je aplikovaná pri výskume učebníc. Jej hodnoty sú vypočítané pomocou koeficientu vybavenosti (E). Súčasťou rozboru je aj individuálna analýza obrazových komponentov cez ich plochu (v cm2). Na základe výsledkov sú učebnice porovnané a vyhodnotené. Analýza môže poslúžiť ako pomôcka pre učiteľov pri výbere vhodnej učebnice.
The bachelor thesis deals with analysis and comparison of elementary school chemistry textbooks. It has two main parts – theoretical and practical, divided into chapters. The first part contains theoretical information about textbook, its structure, function, research and conditions of selection. The practical part describes the method of measuring the didactic equipment of the chemistry textbooks designed by Průcha. The method is applied in the study of textbooks. The values are calculated using the efficiency coefficient. Part of the analysis is also an individual research of image components through their area (cm2). Based on the results, textbooks are compared and evaluated. The analysis can serve as a tool for teachers to select a suitable textbook.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)