DDZ - Zverejnená dizertačná práca

Návrh public relations v marketingovej komunikácii pri rozvoji konkurencieschopnosti vysokoškolskej vzdelávacej organizácie v podmienkach Košického samosprávneho kraja

Autor
Kerestúrová, Ivana
Školiteľ
Rózsa, Zoltán
Oponent
Cibáková, VieraDorčák, PeterRajnoha, Rastislav
Škola
Prešovská univerzita v Prešove FM 7MMOFM
Rok odovzdania
2012
Počet strán
168s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=E52557BEC79C1752DFB3757AD782
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Dizertačná práca

Študijný odbor
6289 | manažment

Dátum zaslania práce do CRZP
31.01.2012

Dátum vytvorenia protokolu
31.01.2012

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
12.12.2013

Práca je zverejniteľná od
ihneď

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
V dnešnej dobe už vzdelávanie chápeme ako neodmysliteľnú súčasť života. Vzdelanostná úroveň je dôležitý ukazovateľ prosperity, rozvoja nielen kraja, či regiónu, ale celej spoločnosti. Spoločnosť sa preto snaží investovať do vzdelávania, do rozvoja ľudského kapitálu, pretože len ten môže byť efektívne využitý a následne aplikovaný v rozvoji krajiny. Na prvom mieste už nestojí len kapitál, ale intelektuálny kapitál, teda vzdelanie, ktoré nikto nikomu nemôže vziať. Investície do vzdelávania sú investíciami, ktoré sa spoločnosti vrátia v podobe kvalifikovaných ľudí . Cieľom predkladanej dizertačnej práce je určiť dominantné motivačné charakteristiky vzdelávania sa u vybranej cieľovej skupiny Košického samosprávneho kraja s dôrazom najmä na PR nástroj vysokoškolskej vzdelávacej organizácie. Materiál, ktorý sme využili pri napĺňaní čiastkových cieľov a úloh realizovaného výskumu predstavujú domáce a zahraničné pramene, ako aj štatistické údaje. Ďalej sme využívali dostupné a zverejnené informácie, ako sú štatistické ročenky a správy krajských a okresných úradov, ďalej údaje o vzdelanostnom stave a vývoji Košického samosprávneho kraja, ako aj vybrané sociálno-ekonomické ukazovatele a pod. V druhej etape realizácie výskumu sme využili empirické údaje získané z primárneho výskumu realizované v konkrétnom regióne KSK v rámci definovaných cieľových publík, ako i údaje získané v rámci vlastnej hĺbkovej analýzy, a to predovšetkým vzdelanostného potenciálu a motivačných charakteristík vzdelávania sa vybranej cieľovej skupiny Košického samosprávneho kraja vo vzťahu k PR vysokoškolskej vzdelávacej organizácií. V rámci primárneho výskumu bola použitá dopytovacia metóda - štruktúrovaný dotazník. V rámci kvalitatívneho výskumu bola použitá metóda interview na získanie kvalitatívnych dát. Na vyhodnotenie dotazníka sme využili matematicko-štatistické analýzy, a to najmä Pearsonovu korelačnú analýzu, metódy deskriptívnej štatistiky - Eta koeficienty, frekvenčné tabuľky a opisné charakteristiky číselných premenných (štatistický priemer a štatistická odchýlka), faktorovú analýzu a pod. Celkový výstup výskumu i celá predkladaná dizertačná práca môže slúžiť ako podklad pre konkrétnu vysokoškolskú vzdelávaciu organizáciu, a to z hľadiska analýzy hlavných komunikačných aktivít s dôrazom najmä na PR nástroj danej vysokoškolskej vzdelávacej organizácie.
Nowadays we perceive education as essential part of our life. Educational level is important indicator of prosperity, country and region development as well as whole society. This is the reason why the society is trying to perform investments into education and human capital development. Only human capital development can be effectively exploited and subsequently applicable in country development. Not only capital but also intellectual capital, named as education, is first and foremost and cannot be taken by anybody. Investments into education are investments that are refunded in the form of qualified people. The objective of this dissertation thesis is to determine the dominant motivational characteristics of education of target group in Kosice Self-Governing Region with focus on PR tool of higher educational organization. Material which was exploited by fulfilling of partial goals and tasks of performed research represents domestic and foreign source as well as statistical data. Moreover, we used available and public information such as statistical yearbooks and news from country and district authorities. We also applied data about educational status and development of Kosice Self-Governing Region and selected socio-economic parameters and etc. In the second phase of research examination we utilized empiric data gained from primary research done in particular Kosice Self-Governing Region in terms of target audience definition. We also used data gathered by our own depth analyses especially in terms of educational potential and motivation characteristics of education of selected group of Kosice Self-Governing Region in relation to PR tool of defined statutory higher educational organization. In primary research, we used interrogative method – structured questionnaire. Within the frame of qualitative research interviewing as a method has been used to gather qualitative data. For questionnaire evaluation we used mathematic-statistical analyses especially Pearson correlation analysis, descriptive statistic methods – Eta coefficient, frequent tables and describing characteristics of numeral variables (statistical average and statistical divergence), factor analysis etc. Final output of the research as well as whole submitted dissertation thesis can be foundation for selected higher education organization from the point of analysis of main communication activities with focus especially on PR tool of defined statutory higher educational organization.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)