DDP - Zverejnená diplomová práca

Postavenie učiteľa v kontexte súčasnej edukácie

Autor
Valachová, Zuzana
Školiteľ
Jenisová, Zita
Oponent
Braniša, Jana
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPV UKF KCH
Rok odovzdania
2017
Počet strán
79s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=E06C6FAF64E52D017B4E805131AA
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
7801 | učiteľstvo akademických predmetov - učiteľstvo biológie (v kombinácii)

Dátum zaslania práce do CRZP
19.04.2017

Dátum vytvorenia protokolu
19.04.2017

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
16.08.2020

Práca je zverejniteľná od
31.05.2017

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Predkladaná diplomová práca sa zaoberá skúmaním postojov respondentov k štyrom vybraným pojmom z edukačného prostredia. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť je venovaná charakteristike učiteľa, učiva a ich postojov z rozličných hľadísk. Praktická časť zisťuje postoje žiakov, rodičov a učiteľov k pojmom súčasný učiteľ, ideálny učiteľ, súčasné učivo, ideálne učivo. Ako výskumnú metódu sme vo výskume použili sémantický diferenciál. Výsledky sme spracovali niekoľkými štatistickými metódami. Najhoršie bol hodnotený pojem súčasné učivo, najkritickejšie ho hodnotili učitelia. Najlepšie bol hodnotený pojem ideálny učiteľ, najpozitívnejšie si ho predstavujú tiež učitelia. Výsledky práce môžeme využiť pri vzdelávaní budúcich učiteľov alebo pri plánovaní zmien na školách.
This thesis is concerned with study of attitudes of respondents towards four selected concepts from education environment. This thesis is split into theoretical and practical part. Theoretical part is concerned with characterisation of the teacher, school curriculum and their attitutdes towards different concepts from different points of view. Practical part examines attitudes of pupils, parents and teachers towards concepts of current teacher, ideal teacher, current curriculum, ideal curriculum. The method we used for examination was semantic differential. The results were analyzed by various statistic methods. Concept of current curriculum was rated the worst, and it was rated the worst by teachers. The best rated concept was ideal teacher and it was rated the best by the group of teachers. The results of this thesis can be used in the future education of teachers or in planning of changes at schools.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)