Predkladaná diplomová práca sa zaoberá skúmaním postojov respondentov k štyrom vybraným pojmom z edukačného prostredia. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť je venovaná charakteristike učiteľa, učiva a ich postojov z rozličných hľadísk. Praktická časť zisťuje postoje žiakov, rodičov a učiteľov k pojmom súčasný učiteľ, ideálny učiteľ, súčasné učivo, ideálne učivo. Ako výskumnú metódu sme vo výskume použili sémantický diferenciál. Výsledky sme spracovali niekoľkými štatistickými metódami. Najhoršie bol hodnotený pojem súčasné učivo, najkritickejšie ho hodnotili učitelia. Najlepšie bol hodnotený pojem ideálny učiteľ, najpozitívnejšie si ho predstavujú tiež učitelia. Výsledky práce môžeme využiť pri vzdelávaní budúcich učiteľov alebo pri plánovaní zmien na školách.