Diplomová práca sa zameriava na správanie spotrebiteľov v čase pandémie. Poukazuje na nové preferencie v nákupnom rozhodovaní a opisuje prechod na online nakupovanie, ktoré bolo vzhľadom na situáciu, nevyhnutné. Predložená diplomová sa zaoberá aj ďalším trendom v podobe spoločensky zodpovedného podnikania. Súčasne je práca venovaná aj problematike digitalizácie, elektronického obchodu a maloobchodu. Cieľom diplomovej práce je zhodnotenie spotrebiteľského správania vo vzťahu k súčasným trendom v podobe spoločenskej zodpovednosti podnikov či schopnosti spotrebiteľov prispôsobiť sa digitalizácii a online nákupom v čase pandémie. Súčasne je cieľom práce aj zistené poznatky transformovať do návrhu zmien tradičných business modelov. Kľúčová metóda, ktorá bola aplikovaná v diplomovej práci je dopytovanie v podobe dotazníkov. Použitá metóda zberu dotazníkov, bola často využívaná technika snowball. V práci boli stanovené a testované štatistické hypotézy. Využitím deskriptívnej a induktívnej štatistiky, bolo poukázané na podobnosti alebo odlišnosti slovenských spotrebiteľov od celosvetových trendov v oblasti vnímania online nakupovania, vnímania spoločensky zodpovedného podnikania, digitálnych zručností, ale aj v oblasti zmien spôsobených pandémiou. Na základe zistení, ktoré boli dosiahnuté, je možné poskytnúť cenné informácie podnikom, ktoré sa konkrétnym zisteniam môžu prispôsobiť a efektívne na ne reagovať. Záver práce je venovaný odporúčaniam, ktoré sú vytvorené v súlade s vyhodnotenými hypotézami a vyhodnotenými dotazníkovými otázkami. Tieto odporúčania sú zamerané na konkrétne oblasti a zostavené tak, aby podnikom pomohli sa zorientovať v zmenách, ktoré nastali, a ktorých realizácia a integrácia v praxi by mohla priniesť očakávané výsledky.