Predložená diplomová práca sa zameriava na problematiku vnímania spoločenskej zodpovednosti podnikov spotrebiteľmi. Hlavným cieľom diplomovej práce je identifikovať postoj a vnímanie spoločensky zodpovedných aktivít podnikov spotrebiteľmi, zhodnotiť vývojové tendencie pod vplyvom pandémie a na základe výsledkov zosumarizovať potenciálne odporúčania pre podnikovú sféru. Teoretická časť práce približuje koncepciu spoločenskej zodpovednosti podnikov (z ang. Corporate Social Responsibility – ďalej len CSR), jej históriu, hlavné pohľady a aktivity v jej jednotlivých oblastiach. Zároveň prináša pohľad na spotrebiteľské správanie a vnímanie CSR spotrebiteľmi. Analytická časť práce pozornosť sústreďuje na zistenie dôležitosti konkrétnych spoločensky zodpovedných aktivít podnikov z pohľadu spotrebiteľov. Dôraz je ďalej kladený na to, aký vplyv majú CSR aktivity na vnímanie podnikov a aký má CSR vplyv na nákup tovarov a služieb. Získané dáta boli vyhodnotené pomocou matematicko-štatistických metód a vizualizované prostredníctvom grafov a tabuliek. Následne v závere práce sú zhrnuté odporúčania pre podniky v zmysle, ako sa s CSR narábať a na ktoré aktivity sa zamerať, aby podporili svoje podnikanie.