Úlohou tejto diplomovej práce bolo navrhnúť zastavovací koncept Novej hlavnej stanice a predstaničného námestia s polyfunkčnou náplňou – komerčnú vybavenosť, pracoviská administratívy a služieb, bývanie, priestory oddychu a voľného času. Kľúčovou funkciou je kombinovaná dopravná obsluha s dôrazom na MHD, jej bezkolízne fungovanie s dostatočnou kapacitou pre parkovanie osobných áut. Typologicky sú tieto funkcie obsiahnuté v mestských polyfunkčných objektoch s dôrazom na živosť ich parteru. Súčasťou úlohy je návrh novej hlavnej staničnej haly, ktorá je integrovanou súčasťou jestvujúcej budovy stanice. Ideovo je tiež riešený prístup na peróny a ich nové, veľkorysé prestrešenie. Súčasťou zastavovacieho konceptu je aj jestvujúce Múzeum dopravy s jeho pôvodnou budovou hlavovej stanice. Dopravná obsluha reaguje na všetky tangujúce ulice a koncepčne využíva svahovitú topografiu miesta.