Zastúpenie učebných úloh rôznej kognitívnej náročnosti v učebniciach do značnej miery ovplyvňuje úroveň získaného vzdelania. Prostredníctvom učebnej úlohy overujeme či študenti skutočne danému učivu porozumeli. Je zrejmé, že úlohy uvedené v učebniciach slúžia na to, aby rozvíjali myslenie študentov a podnecovali ich aktivitu. Bakalárska práca sa zameriava na analýzu učebných úloh v dvoch učebniciach chémie pre 2. ročník gymnázia. Učebné úlohy sú analyzované podľa kvantity, formy zadania, obsahového zamerania a z hľadiska kognitívnej náročnosti podľa pôvodnej Bloomovej taxonómie. Analýza učebníc poukázala na menšie zastúpenie učebných úloh vyššej kognitívnej náročnosti riešenia a na nedostatok neverbálne zadaných úloh. Súčasťou bakalárskej práce je i databáza učebných úloh s dominanciou vizuálnych prvkov.