DZB - Zverejnená bakalárska práca

Analýza úloh z organickej chémie v učebniciach pre stredné školy

Autor
Štefánková, Simona
Školiteľ
Braniša, Jana
Oponent
Jenisová, Zita
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPV UKF KCH
Rok odovzdania
2017
Počet strán
50s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=CF8918690100D9B3270E665DC1BF
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Bakalárska práca

Študijný odbor
7807 | učiteľstvo akademických predmetov - učiteľstvo chémie a biológie

Dátum zaslania práce do CRZP
21.04.2017

Dátum vytvorenia protokolu
22.04.2017

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
16.08.2020

Práca je zverejniteľná od
08.06.2017

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Zastúpenie učebných úloh rôznej kognitívnej náročnosti v učebniciach do značnej miery ovplyvňuje úroveň získaného vzdelania. Prostredníctvom učebnej úlohy overujeme či študenti skutočne danému učivu porozumeli. Je zrejmé, že úlohy uvedené v učebniciach slúžia na to, aby rozvíjali myslenie študentov a podnecovali ich aktivitu. Bakalárska práca sa zameriava na analýzu učebných úloh v dvoch učebniciach chémie pre 2. ročník gymnázia. Učebné úlohy sú analyzované podľa kvantity, formy zadania, obsahového zamerania a z hľadiska kognitívnej náročnosti podľa pôvodnej Bloomovej taxonómie. Analýza učebníc poukázala na menšie zastúpenie učebných úloh vyššej kognitívnej náročnosti riešenia a na nedostatok neverbálne zadaných úloh. Súčasťou bakalárskej práce je i databáza učebných úloh s dominanciou vizuálnych prvkov.
The quantity of classroom tasks based on various cognitive difficulty in coursebooks affect the level of educational background. Through the classroom tasks we verify the comprehension of the topic by students and naturally the classroom tasks develop student´s critical thinking and stimulate them to activity. The Bachelor thesis is focused on the analysis of classroom tasks in two chemistry coursebooks for 2nd year students at grammar school. The classroom tasks are analysed according to quantity, form of instructions, content´s aiming and from cognitive point of view according to original Bloom taxonomy. The analysis of coursebooks point to numerous tasks supporting lower order cognitive skills and similarly to lack of nonverbal classroom tasks. Another part of Bachelor thesis include database of classroom tasks connected with visual components.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)