Bakalárska práca bude zameraná na marketingové analýzy vo vybranom drevospracujúcom podniku, ktorým je firma KOLBACH, s. r. o. a následné vyhodnotenie daných analýz. V prvej kapitole sa venujeme teoretickým poznatkom z marketingových analýz a marketingu. Analytická časť bakalárskej práce je zameraná na vytvorenie a vyhodnotenie marketingových analýz a zároveň v nej v krátkosti charakterizujeme firmu KOLBACH, s. r. o. Na základe prehľadu dostupnej literatúry a zhodnotenia doteraz riešenej problematiky sa analyzuje vybraný podnik využitím základných marketingových analýz ako sú Porterova analýza piatich konkurenčných síl, SLEPTE analýza, SWOT analýzy a matíc EFE a IFE. Výstupom bakalárskej práce budú návrhy pre ďalšie smerovanie podniku a zlepšenie jeho pozície na trhu. Návrhy vychádzajú po zosumarizovaní daných analýz v zostavenej SWOT analýze.