LINHART, Daniel: Platforma pre kolaboratívne vyučovanie matematiky Hejného metódou (Diplomová práca) – Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky; Katedra aplikovanej informatiky. – Školiteľ: RNDr. Peter Borovanský, PhD.: FMFI UK, 2018 Spolupráca a komunikácia sú základné pravidlá Hejného metódy, avšak väčšina edukačných aplikácií tieto pravidlá nedodržiava. Preto sme sa rozhodli vytvoriť aplikáciu na výučbu matematiky s využitím Hejného metódy. V našej aplikácii kladieme dôraz na komunikáciu medzi žiakmi a ich spoluprácu s učiteľmi, pričom výučba prebieha na tabletoch. Naša práca poukazuje na to, aká je dôležitá spolupráca a na čo sa je potrebné zamerať pri vývoji podobnej aplikácie. Výsledkom našej práce je aplikácia umožňujúca zdieľať úlohy medzi žiakmi, pridávať úlohy na virtuálnu tabuľu a kontrolovať aktivitu žiakov učiteľom. Aplikácia umožňuje zaraďovať žiakov do tried, sledovať štatistiky, či pridávať úlohy triede. Platforma je založená na komunikácií v reálnom čase s použitím technológie Firebase. Kľúčové slová: Hejného metóda, platforma, vyučovanie matematiky, kolaboratívne vyučovanie