DDP - Zverejnená diplomová práca

Vývoj, testovanie a hodnotenie matematického edukačného softvéru

Autor
Bachroníková, Alžbeta
Školiteľ
Borovanský, Peter
Oponent
Winczer, Michal
Škola
Univerzita Komenského v Bratislave FMFI FMFI.KAI
Rok odovzdania
2018
Počet strán
66s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=CB745B58B0F7E53C0D58C66F3E25
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
2511 | aplikovaná informatika

Dátum zaslania práce do CRZP
04.05.2018

Dátum vytvorenia protokolu
04.05.2018

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
02.07.2018

Práca je zverejniteľná od
01.07.2018

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
BACHRONÍKOVÁ, Alžbeta: Vývoj, testovanie a hodnotenie matematického edukačného softvéra (Diplomová práca) – Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky; Katedra aplikovanej informatiky, školiteľ: RNDr. Peter Borovanský, PhD., 2018, 66 strán Cieľom tejto práce bolo otestovať východiskovú bakalársku prácu pomocou eye trackingu, zistiť problémy týkajúce sa použiteľnosti aplikácie a následne navrhnúť nové riešenie. Po implementovaní nového riešenia bolo nutné overiť, či malo teoretické zázemie a testovanie vplyv na zlepšenie používateľského zážitku. V prvej kapitole opisujeme čo je to používateľský zážitok, použiteľnosť, eye tracking, využívané Gestalt zákony a niektoré aspekty, ktoré ovplyvňujú používateľský zážitok. V ďalšej kapitole sa venujeme testovaniu pomocou eye trackingu. V tretej kapitole prinášame návrh nového riešenia spolu s implementačnými detailmi správania niektorých vytvorených komponentov. Opisujeme tiež navrhnutého detektíva používateľského zážitku ako alternatívu testovania viacerých užívateľov naraz. V poslednej kapitole hovoríme o testovaniach, ktoré prebehli po implementácii, analyzujeme zozbierané dáta a formulujeme z nich výsledky. Kľúčové slová: používateľský zážitok, použiteľnosť, testovanie, vývoj, matematický edukačný softvér
Bachroníková, Alžbeta: Development, Testing and Evaluation of Mathematical Educational Software (Master’s Thesis) - Comenius University in Bratislava, Faculty of Mathematics, Physics and Informatics; Department of Applied Informatics. Supervisor: RNDr. Peter Borovanský, PhD., 2018, 66 Pages The main aim of this thesis was to test the software of our bachelor thesis with eye tracking, identify the usability issues and subsequently design a new solution. The new solution had to be tested as well. We also wanted to find out if the theoretical knowledge had an effect on the improvement of the user experience. The first chapter presents definitions of the user experience, usability, eye tracking and some of the used Gestalt laws. We are also describing some of the aspects which have an effect on the user experience. In the next chapter we are describing eye tracking testing. The third chapter contains the description of the design of the new solution with included details about the implementation of behaviour of some created components. We are also introducing an UX tracker as an alternative of the testing with multiple users at the same time. In the last part we are describing testings held after the implementation, and analyzing the collected data from which we are forming results. Keywords: user experience, usability, testing, development, mathematical educational software

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)