DDZ - Nezverejnená dizertačná práca

Vplyv metodickej prípravy a reflektovanej pedagogickej praxe na profesijné zručnosti budúcich učiteľov informatiky

Autor
Kvaššayová, Nika
Školiteľ
Lovászová, Gabriela
Oponent
Stoffová, VeronikaŠkrinárová, Jarmila
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPVaI UKF KI
Rok odovzdania
2022
Počet strán
194s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=CAD4058F471880B8264182ED6788
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Dizertačná práca

Študijný odbor
2508 | *informatika

Dátum zaslania práce do CRZP
18.04.2022

Dátum vytvorenia protokolu
18.04.2022

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
07.07.2022

Práca je zverejniteľná od
07.07.2022

Praktická príprava budúcich učiteľov informatiky je dôležitým prvkom v rámci celého učiteľského štúdia. Ide o priestor, kde sa prepája teória s praxou a budúci učiteľ dostáva ucelený pohľad na svoje budúce povolanie, mnoho ráz poskytuje odpoveď, či budúci učiteľ bude aj po skončení svojho štúdia pokračovať vo svojej profesii. V tejto práci sme sa zaoberali metodickou prípravou s dôrazom na kritického a tvorivé myslenie, ale aj reflektovanou pedagogickou praxou, kde sme kvalitatívne analyzovali rôzne javy, ktoré vznikli počas pedagogickej praxe. Výskum ovplyvnila aj pandemická situácia, kedy sme pristúpili k rôznym formám realizovania pedagogickej praxe a zistili sme, že rôzne formy praxe poskytujú rôzne priestory na rozvíjanie učiteľského potenciálu.
The practical training of pre-service Informatics teachers is an important element in the whole teaching study. It is a space where theory connects with practice and the pre-service teacher gets a comprehensive view of his future profession, many times it provides an answer as to whether the pre-service teacher will continue in his profession after graduation. In this work, we dealt with methodological preparation with an emphasis on critical and creative thinking, but also reflected pedagogical practice, where we qualitatively analyzed the various phenomena that arose during pedagogical practice. The research also includes a pandemic situation where we approached different forms of teaching practice and found that different forms of practice provide different spaces for developing teaching potential.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)