V tejto práci sa zaoberáme simuláciou toku kvapalín pomocou metódy SPH. Metóda SPH simuluje kvapalinu pomocou častíc a Navier-Stokesových rovníc. Táto metóda je výpočtovo náročná vzhľadom na počet častíc v systéme. Je možné ju však veľmi dobre paralelizovať, pretože sily pre každú časticu môžu byť vypočítavané nezávisle na výpočte síl pre ostatné častice. My túto metódu implementujeme na GPU, čo urýchľuje výpočet a umožňuje, aby metóda v reálnom čase prepočítavala pozície častíc a simulovala tak tok kvapaliny. Výsledkom práce je funkčná implementácia SPH metódy pomocou OpenCL, vďaka čomu môže byť simulácia vypočítavaná nielen na GPU, ale aj na iných zariadeniach podporujúcich OpenCL. Vo výsledkoch práce sa zaoberáme aj rýchlosťami simulácie pre rôzne počty častíc a porovnávame ich aj s SPH implementáciou na CPU. Kľúčové slová: 3D simulácia kvapalín, smoothed particle hydrodynamics, SPH, GPU, OpenCL, častice