DDP - Zverejnená diplomová práca

Prečo aj hudobník potrebuje matematiku

Autor
Machurek, Matej
Školiteľ
Slavíčková, Mária
Oponent
Kamrlová, Barbora
Škola
Univerzita Komenského v Bratislave FMFI FMFI.KAGDM
Rok odovzdania
2014
Počet strán
63s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=C8C09844F86E8670A0A860FE5170
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
7809 | učiteľstvo akademických predmetov - učiteľstvo matematiky a biológie

Dátum zaslania práce do CRZP
06.05.2014

Dátum vytvorenia protokolu
06.05.2014

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
12.03.2015

Práca je zverejniteľná od
01.07.2014

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
ABSTRAKT Matej Machurek: Prečo aj hudobník potrebuje matematiku Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Katedra algebry, geometrie a didaktiky matematiky Diplomová práca, 63 strán, 4 prílohy, 2014 Táto práca sa venuje skúmaniu prepojení medzi matematikou a hudbou. Cieľom je predstaviť matematické témy, ktoré možno nájsť v hudbe a ich význam pre hudobníka, resp. skladateľa. Udávame aj prehľad školských učebníc, v ktorých sa vyskytujú tieto témy. Ďalej sa v tejto práci venujeme možnosti využitia medzipredmetových prepojení vo vyučovacom procese. Popisujeme prípravu, priebeh a taktiež aj výsledky uskutočneného výskumu na danú tému. Kľúčové slová: matematický prístup k hudbe, zhodnostné rovinné zobrazenia, posunutie, osová súmernosť, stredová súmernosť, vyučovanie matematiky, kvalitatívna metodológia, implikatívna analýza
ABSTRACT Matej Machurek: Why also musician needs mathematics Comenius University in Bratislava, Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Department of Algebra, Geometry and Didactics of Mathematics Diploma thesis, 63 pages, 4 supplements, 2014 This thesis is focused on relations between mathematics and music. The aim is to introduce mathematical topics which can be found in music and to show their importance for musician or composer. We give a short overview of schoolbooks with this topic. In this thesis we also examine application of interdisciplinary connections in teaching of mathematics. We describe preparations, process and outcomes from realised research on this topic. Key words: mathematical approach to music, plane isometry, translation, reflection symmetry, point symmetry, teaching of mathematics, qualitative methodology, implicational analysis

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)