Toggle navigation
Hlavná stránka
Zoznam záznamov
Rozšírené hľadanie
Hľadať
DDP - Zverejnená diplomová práca
Didaktický test ako nástroj kontroly žiakov vo vyučovaní geografie
Autor
Fedorková, Miriama
Školiteľ
Škodová, Martina
Oponent
Mintálová, Tatiana
Škola
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici FPV UMB KGG FPV
Rok odovzdania
2020
Počet strán
71s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=C67292DEA65D7A08E026F7CAC3F9
Primárny jazyk
slovenčina
Typ práce
Diplomová práca
Študijný odbor
7801 | učiteľstvo akademických predmetov - učiteľstvo biológie (v kombinácii)
Dátum zaslania práce do CRZP
23.05.2020
Dátum vytvorenia protokolu
24.05.2020
Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
01.07.2020
Práca je zverejniteľná od
01.07.2020
Elektronická verzia
Prehliadať
Kľúčové slová (ostatné):
Kľúčové slová: Didaktický test. Elektronická učebnica Horné Pohronie – geografia regiónu. Bloomova taxonómia cieľov. Školská geografia
Key words: Didactic test. Electronic textbook Horné Pohronie - geography of the region. Bloom's taxonomy of targets. School geography.
Abstrakt v primárnom jazyku
ABSTRAKT FEDORKOVÁ, Miriama: Didaktický test ako nástroj kontroly žiakov vo vyučovaní geografie. [Diplomová práca]. Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici. Fakulta prírodných vied, Katedra geografie a geológie. Vedúci diplomovej práce: RNDr. Martina Škodová, PhD. Stupeň odbornej kvalifikácie: Magister [Mgr.]. Banská Bystrica : FPV UMB, 2020. 71 s. Didaktický test je jedným z prostriedkov na overenie vedomostí a zručností žiakov najmä na základných a stredných školách. Cieľom diplomovej práce bolo navrhnúť, aj čiastočne overiť sadu didaktických testov, ktoré sú súčasťou elektronickej knihy Horné Pohronie – geografia regiónu. V teoretickej časti diplomovej práce sme sa venovali celkovej charakteristike didaktických testov, taxonómii špecifických cieľov a učebných úloh podľa B. S. Blooma, opisu elektronickej učebnice i elektronických testov. V praktickej časti je predstavená príprava, podľa ktorej sme zrealizovali vyučovaciu hodinu v dvoch triedach na Gymnáziu Jána Chalupku v Brezne s témou 8. kapitoly z e-knihy, a to Život ľudí v minulosti a dnes. Vyučovacia hodina bola zložená z dvoch hlavných časti. V prvej žiaci získali nové vedomosti, ktoré neskôr využili pri vyplnení testu. Dozvedeli sa o živote ľudí, ktorí žili na území Horného Pohronia v minulosti, o prvkoch typických pre región, akými sú kroje, folklórne piesne, tance, a tiež o súčasnej náboženskej, vekovej a národnostnej štruktúre obyvateľstva. V druhej časti vyučovacej hodiny žiaci vypracovali didaktický test na základe už získaných vedomostí. Skladal sa z ôsmich úloh, ktoré boli rôzneho typu i náročnosti.
Abstrakt v sekundárnom jazyku
ABSTRACT FEDORKOVÁ, Miriama: Didactic test as a tool to control students in teaching geography. [Diploma Thesis]. Matej Bel University in Banská Bystrica. Faculty of Natural Sciences, Department of Geography and Geology. Thesis supervisor: RNDr. Martina Škodová, PhD. Degree of professional qualification: Master [Mgr.]. Banská Bystrica : FPV UMB, 2020. 71 s. The didactic test is one of the means to verify the knowledge and skills of students, especially in primary and secondary schools. The aim of the diploma thesis was to design and partially verify a set of didactic tests, which are part of the electronic book Horné Pohronie - geography of the region. In the theoretical part of the diploma thesis, we focused on the overall characteristics of didactic tests, taxonomy of specific goals and learning tasks according to B. S. Bloom, the description of the electronic textbook and electronic tests. The practical part presents the preparation, according to which we realized a lesson in two classes at the Ján Chalupka Grammar School in Brezno with the topic of the 8th chapter of the e-book, namely The Life of People in the Past and Today. The lesson consisted of two main parts. In the first, students gained new knowledge, which they later used to complete the test. They learned about the lives of people who lived in the Horné Pohronie region in the past, about the elements typical of the region, such as folk costumes, folk songs, dances, as well as about the current religious, age and ethnic structure of the population. In the second part of the lesson, students developed a didactic test based on the knowledge already acquired. It consisted of eight tasks, which were of various types and levels.
1658312