DDP - Zverejnená diplomová práca

Development of Cognitive Processes at C1 level of ELT

Autor
Čileková, Lenka
Školiteľ
Kováčiková, Elena
Oponent
Kálaziová, Ingrid
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre PF UKF KLIS
Rok odovzdania
2020
Počet strán
121s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=C66CE58CAAF5BE605C675E27688A
Primárny jazyk
angličtina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
7656 | učiteľstvo akademických predmetov

Dátum zaslania práce do CRZP
10.04.2020

Dátum vytvorenia protokolu
10.04.2020

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
17.06.2020

Práca je zverejniteľná od
17.06.2020

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Knowledge as a sole product of education is no longer a desirable outcome of the teaching process. The governments and international institutions in today’s global world call for national curricula whose aim is to educate independent, yet responsible citizens that are able to think critically and through their rational actions contribute to the well-being of the whole society. One of the ways of achieving this goal is incorporating an intentional development of higher-order thinking skills into the educational process via the use of teaching materials with cognitively demanding content. This diploma thesis seeks to analyse two selected textbooks of the CEFR level C1 in terms of their application of the Revised Bloom’s Taxonomy and assess the extent to which they engage students in tasks and activities necessitating the employment of higher-order thinking skills. In its theoretical part, the thesis clarifies the principles and basic concepts of the taxonomies of educational objectives, focusing on the cognitive domain, namely the original and revised Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives and their interrelation with teaching and learning English as a second language. The practical part specifies methods and aims of the research. Subsequently, it analyses the selected textbooks applying content analyses of the tasks using the Revised Bloom’s Taxonomy as an instrument providing a checklist of criteria against which the textbooks are analysed. It then compares the materials by conducting a comparative analysis, followed by a semi-structured interview in order to obtain the post-use opinions of teachers using the books on the cognitive challenge of the materials. In conclusion, the paper produces the results of the study that can be utilized by educational institutions seeking to select teaching resources for delivering C1 level instruction in their ESL classes.
Vedomosti ako jediný výsledok vzdelávania prestávajú byť žiaduce z hľadiska celkového efektu edukácie. Vlády a medzinárodné inštitúcie v dnešnom globálnom svete volajú po kurikulárnych zmenách, ktoré by mali za cieľ vyprodukovať nezávislých a zároveň zodpovedných občanov schopných kriticky myslieť a racionálne konať v prospech celej spoločnosti. Jedným zo spôsobov ako to dosiahnuť je vedomé zakomponovanie rozvoja vyšších kognitívnych schopností do vzdelávacieho procesu prostredníctvom používania edukačných materiálov ponúkajúcich kognitívne náročný obsah. Cieľom tejto diplomovej práce je zanalyzovať dve vybrané učebnice SEFR úrovne C1 z hľadiska aplikácie princípov Revidovanej Bloomovej Taxonómie a zhodnotiť do akej miery zapájajú študentov do aktivít vyžadujúcich aplikáciu vyšších kognitívnych funkcií. Práca vo svojej teoretickej časti objasňuje princípy a základné pojmy taxonómií vzdelávacích cieľov a svoju pozornosť upriamuje na kognitívnu doménu, konkrétne pôvodnú a revidovanú Bloomovu Taxonómiu a ich previazanosť na vyučovanie a učenie sa angličtiny ako cudzieho jazyka. Praktická časť špecifikuje metódy a ciele výskumu, a následne analyzuje vybrané učebnice prostredníctvom obsahovej analýzy, využívajúc Revidovanú Bloomovu Taxonómiu ako nástroj poskytujúci kritériá pre danú analýzu. Materiály sú potom porovnané prevedením komparatívnej analýzy. Výskum je zakončený pološtruk- túrovaným rozhovorom, ktorého účelom je získať názory učiteľov na dané materiály z hľadiska ich kognitívnej náročnosti po tom čo ich používali na svojich hodinách. Práca na záver poskytuje prehľad výsledkov tohto výskumu, ktoré môžu byť využité vzdelávacími inštitúciami pri výbere materiálov pre výučbu angličtiny na úrovni C1.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)