Diplomová práca sa zameriava na analýzu a zhodnotenie inovatívnych prístupov k životnému štýlu na Slovensku. Prvá časť diplomovej práce sa venuje charakterizovaniu základných pojmov riešenej problematiky ako sú inovácie, ekologické inovácie, zelený spotrebiteľ, zelený marketing a enviromentálne segmentačné modely. Následne je špecifikovaný cieľ a metodika diplomovej práce. Primárnou metódou diplomovej práce v rámci metodiky je Kano model. V rámci výskumu realizujeme prostredníctvom Kano modelu analýzu a zhodnotenie inovatívnych prístupov k životnému štýlu na Slovensku. Následne získané výsledky sú ďalej analyzované prostredníctvom viacfaktorovej analýzy, hodnotením faktorov, ako je vek, pohlavie, príjem a bydlisko. Výsledky výskumu poukazujú na skutočnosť, že slovenských respondentov z pohľadu inovatívnych prístupov k životnému štýlu môžeme zaradiť medzi milovníkov zvierat.