Hlavným cieľom diplomovej práce bolo zhodnotiť manažment kvality v spoločnosti Slovenská pošta, a.s., ktorá je poskytovateľom služieb pre širokú verejnosť, hlavne prostredníctvom svojich sietí pôšt po celom území Slovenska. Manažment kvality sme hodnotili na základe spokojnosti zákazníkov s poskytovanými službami a spokojnosti zamestnancov s pracovnými podmienkami. K dosiahnutiu hlavného cieľa sme museli najskôr v prvej časti zadefinovať pojmy týkajúce sa oblasti ekonomiky podnikov služieb a tiež manažmentu kvality. Ďalšia časť popisuje štruktúru a činnosť Slovenskej pošty a ponúkané služby. V praktickej časti bol realizovaný primárny výskum s využitím metódy dopytovania formou dotazníkov, ktoré boli zamestnancom a zákazníkom pošty rozposlané po celom území Slovenska. Následnou aplikáciou štatistických metód sme vyhodnotili stav za pomoci grafov, tabuliek a popisne a navrhli riešenia pre optimalizáciu a zvýšenie kvality služieb. Na základe analýzy výsledkov prieskumu o službách poskytovaných Slovenskou poštou, sme navrhli vhodné metódy a postupy pre uplatnenie systému manažérstva kvality.