Cieľom diplomovej práce je zhodnotenie aktuálneho stavu marketingovej komunikácie vo vybranom podniku a na základe zistení navrhnúť príslušné opatrenia a odporúčania pre jej zefektívnenie. V teoretickej časti sa zameriavame charakteristiku marketingu, marketingového mixu či nástrojov marketingovej komunikácie a jej cieľov, princípov a foriem v tzv. komunikačnom mixe. Druhá kapitola opisuje dané formy zahrňujúce reklamné médiá, ktorými môže byť rádio a televízia, internet, tlačové médiá, podporu predaja, priamy marketing, osobný predaj či vzťah s verejnosťou. V praktickej časti sa zameriavame na hodnotenie marketingovej komunikácie vo vybranom podniku pomocou marketingového prieskumu realizovaného dotazníkovou metódou zberu dát s priamymi aj potenciálnymi zákazníkmi firmy. Prostredníctvom získaných výsledkov z prieskumu navrhujeme odporúčania pre zvolenú firmu, s cieľom zvýšiť efektivitu svojich marketingových aktivít, vrátane odhadu nákladov na ich implementáciu.