DDP - Zverejnená diplomová práca

Gamifikácia vyučovania informatiky s hrou Minecraft

Autor
Šajben, Jakub
Školiteľ
Lovászová, Gabriela
Oponent
Michaličková, Viera
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPV UKF KI
Rok odovzdania
2021
Počet strán
135s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=B8B637139F1066794617BF0C2B44
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
7605 | *učiteľstvo a pedagogické vedy

Dátum zaslania práce do CRZP
18.04.2021

Dátum vytvorenia protokolu
18.04.2021

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
02.06.2021

Práca je zverejniteľná od
02.06.2021

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Minecraft: Education Edition je upravená verzia digitálnej hry Minecraft pre vzdelávacie účely, ktorá poskytuje prvky, vďaka ktorým výučba školských predmetov dostáva charakter hrou podporovaného učenia. Takáto výučba prináša mnoho výhod, ako vytvorenie pozitívneho a pútavého prostredia, či aktívne zapájanie žiakov v procese vyučovania, kde žiak riadi svoje učenie. Digitálne hry sú postavené na prvkoch herného dizajnu ako napr. pútavý dej, avatar, odznaky, autonómia, ktoré môžu prenikať do bežných každodenných činností či samotného vzdelávania, čo zvyšuje motiváciu a záujem o učebnú činnosť žiakov. Pomocou platformy MakeCode sa hra Minecraft stáva detským vývojovým prostredím, kde si žiaci v príťažlivom prostredí herného sveta vytvárajú a overujú vlastné programy a nadobúdajú tak programátorské zručnosti a rozvíjajú informatické myslenie. Hlavným cieľom diplomovej práce je vytvoriť metodický materiál pre výučbu programátorských konceptov v rámci tejto hry v neformálnom prostredí. Metodický materiál pozostáva z 10 lekcií, kde sa každá z nich venuje primárne jednému konceptu. Každá lekcia obsahuje prehľad a výučbový materiál pre učiteľa spolu s aktivitami pre žiakov, ktoré tvoria zbierku úloh. Vytvoreniu a kompletizácii úloh predchádzal predvýskum, ktorého súčasťou bola analýza dostupných metodík, rozhovory so slovenskými učiteľmi, vedenie mimoškolského krúžku a organizovanie celoslovenskej programovacej súťaže pre žiakov ZŠ.
Game-based learning with the educational game Minecraft: Education Edition as a tool in education provides benefits such as creating a engaging environment, or actively involving students in the learning process, where the student can control their learning. MakeCode platform servers as an integrated development environment for the game where students create their own programs and test them in an attractive environment of the game and acquire different programming skills and develop computational thinking. The main goal of the diploma thesis is to create methodological material for teaching programming concepts within this game in an informal education. The methodological material consists of 10 lectures, each dealing primarily with one concept at a time. Each lesson includes an overview and teaching material for the teacher, along with activities which create a collection of activities for teaching. Designing and developing of the material was preceded by preliminary research, which included an analysis of available methodologies, interviews with Slovak teachers, leading an extra-curricular activity and organizing a programming competition for lower secondary students.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)