V dôsledku stále klesajúcej úrovne prírodovednej gramotnosti a záujmu študentov o prírodné vedy je potrebné hľadať nové motivačné prístupy vo vzdelávaní. Bakalárska práca sa preto zaoberá problematikou interpretácie aktuálnych výsledkov vedeckého výskumu vo vyučovaní chémie ako sľubného motivačného faktora k ďalšiemu štúdiu chemických odborov. Teoretická časť práce popisuje motiváciu a jej využitie v edukačnom procese a sumarizuje súčasný stav popularizácie vedy na Slovensku. Praktická časť pozostáva z analýzy učebníc chémie pre základné školy a gymnáziá a z didaktického prieskumu. V učebniciach sme sledovali výskyt informácií o vedeckých objavoch, ktoré boli následne spracované do prehľadových tabuliek. Hlavným cieľom didaktického prieskumu bolo overiť, či učitelia chémie na základných a stredných školách počas výučby odkazujú na aktuálne výsledky výskumnej činnosti a ich aplikácie v praxi, pričom sme sa zamerali najmä na frekvenciu a metódy sprístupňovania týchto informácií a taktiež výber informačných zdrojov. Didaktický prieskum bol realizovaný prostredníctvom dvoch dotazníkov, ktorých výsledky boli spracované formou popisnej štatistiky. Výsledky ukázali, že väčšia časť učiteľov prezentuje žiakom aktuálne vedecké poznatky v mesačných až polročných intervaloch. Najčastejšou formou ich intepretácie je diskusia, prezentácia alebo video a približne polovica zapojených učiteľov využíva na vyhľadanie informácií vedecko-popularizačné médiá. Frekvencia prezentovania týchto informácií žiakom na základných školách je porovnateľná s frekvenciou na gymáziách a iných stredných školách. Najčastejšie prezentujú vedecké výsledky učitelia s dĺžkou praxe 6 – 10 rokov. Výsledky tejto bakalárskej práce môžu byť využité ako východisko pri tvorbe nových metodických postupov na implementáciu aktuálnych výsledkov výskumnej činnosti do výučby s cieľom zvýšenia motivácie žiakov k štúdiu chémie ale aj iných prírodovedných predmetov.