DDP - Zverejnená diplomová práca

Zahrajme sa na vedcov

Autor
Kajanová, Veronika
Školiteľ
Jenisová, Zita
Oponent
Braniša, Jana
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPV UKF KCH
Rok odovzdania
2020
Počet strán
138s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=B5E6096D0905A43EEC0C1B19D4C8
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
7801 | učiteľstvo akademických predmetov - učiteľstvo biológie (v kombinácii)

Dátum zaslania práce do CRZP
09.05.2020

Dátum vytvorenia protokolu
10.05.2020

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
10.06.2020

Práca je zverejniteľná od
10.06.2020

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
V oblasti prírodovednej gramotnosti sa naša krajina v meraní PISA nachádza pod priemerom krajín OECD. Aj vzhľadom na to by sme sa mali zamyslieť nad tým, ako pristupovať k rozvoju prírodovednej gramotnosti. V predloženej diplomovej práci sa venujeme rozvoju prírodovednej gramotnosti u detí v predškolskom veku a žiakov na primárnom stupni základných škôl. Práca sa v prvej časti zaoberá analýzou stavu prírodovednej gramotnosti, v ktorej uvádzame aj výsledky meraní PISA za posledných osem rokov. Zameriavame sa na súčasný stav v problematike prírodovedného vzdelávania v materských školách, ako aj na využívanie rôznych metód, ktoré rozvíjajú prírodovednú gramotnosť. Myslíme si, že experiment je jeden z najvhodnejších metód, a preto je mu venovaná významnejšia pozornosť. Hlavným cieľom práce je vytvorenie doplnkového metodického materiálu, ktorý je zameraný na rozvoj prírodovednej gramotnosti detí materských škôl. Za pomoci empirického výskumu sme zisťovali názory na rozvoj prírodovednej gramotnosti v materských školách, ako aj to, či učitelia majú dostatok metodických materiálov alebo materiálne vybavenie. Súčasťou uvedeného výskumu bolo aj sledovanie názorov na novovytvorený doplnkový metodický materiál. Diplomová práca má byť impulzom na zamyslenie sa nad dôležitosťou rozvoja prírodovednej gramotnosti už u detí navštevujúcich materské školy, čo môže následne viesť k väčšiemu záujmu žiakov o prírodné vedy a ich neskoršie štúdium.
In the field of science literacy, our country is below the OECD average in terms of PISA testing. Due to this fact, we should think about the ways of how to approach the development of science literacy. In the presented diploma thesis we deal with the development of science literacy in preschool children and pupils at primary schools. The first part of the thesis deals with the analysis of the state of science literacy, including the results of PISA measurements for the last eight years. We focus on the current state of science education in kindergartens, as well as on the use of various methods developing science literacy. We think that the experiment is one of the most suitable methods and therefore it is given further attention. The main goal of this thesis is to create additional methodological material focused on the development of science literacy of kindergarten children. With the help of empirical research, we reconnoitered and compiled opinions on the development of science literacy in kindergartens, as well as whether teachers have enough methodical material or material equipment. Part of this research was dedicated to the observance of opinions on the newly created additional methodical material. The diploma thesis should represent an impulse whose main purpose is to stir up thinking about the importance of the development of science literacy in children attending kindergartens, which may subsequently lead to greater interest of students in science and their later study.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)