V oblasti prírodovednej gramotnosti sa naša krajina v meraní PISA nachádza pod priemerom krajín OECD. Aj vzhľadom na to by sme sa mali zamyslieť nad tým, ako pristupovať k rozvoju prírodovednej gramotnosti. V predloženej diplomovej práci sa venujeme rozvoju prírodovednej gramotnosti u detí v predškolskom veku a žiakov na primárnom stupni základných škôl. Práca sa v prvej časti zaoberá analýzou stavu prírodovednej gramotnosti, v ktorej uvádzame aj výsledky meraní PISA za posledných osem rokov. Zameriavame sa na súčasný stav v problematike prírodovedného vzdelávania v materských školách, ako aj na využívanie rôznych metód, ktoré rozvíjajú prírodovednú gramotnosť. Myslíme si, že experiment je jeden z najvhodnejších metód, a preto je mu venovaná významnejšia pozornosť. Hlavným cieľom práce je vytvorenie doplnkového metodického materiálu, ktorý je zameraný na rozvoj prírodovednej gramotnosti detí materských škôl. Za pomoci empirického výskumu sme zisťovali názory na rozvoj prírodovednej gramotnosti v materských školách, ako aj to, či učitelia majú dostatok metodických materiálov alebo materiálne vybavenie. Súčasťou uvedeného výskumu bolo aj sledovanie názorov na novovytvorený doplnkový metodický materiál. Diplomová práca má byť impulzom na zamyslenie sa nad dôležitosťou rozvoja prírodovednej gramotnosti už u detí navštevujúcich materské školy, čo môže následne viesť k väčšiemu záujmu žiakov o prírodné vedy a ich neskoršie štúdium.