DDP - Zverejnená diplomová práca

Hodnotenie zrozumiteľnosti učebníc chémie pre základné školy

Autor
Gašperová, Emília
Školiteľ
Jenisová, Zita
Oponent
Braniša, Jana
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPV UKF KCH
Rok odovzdania
2020
Počet strán
73s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=B5E6096D0905A43EEC0C1819D4C8
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
7801 | učiteľstvo akademických predmetov - učiteľstvo biológie (v kombinácii)

Dátum zaslania práce do CRZP
09.05.2020

Dátum vytvorenia protokolu
10.05.2020

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
10.06.2020

Práca je zverejniteľná od
10.06.2020

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
GAŠPEROVÁ, Emília: Didaktická vybavenosť aktuálnych učebníc chémie. [Diplomová práca]. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Fakulta prírodných vied. Školiteľ: doc. PaedDr. Zita Jenisová, PhD. Stupeň odbornej kvalifikácie: Magister učiteľstva biológie a chémie. Nitra : FPV, 2020. 73 s. Záverečná práca je zameraná na zistenie obtiažnosti, čitateľnosť textu a jeho porozumeniu žiakmi základnej školy. Na analýzu textu učebníc sme aplikovali Nestlerovej metódu, Fog index a Cloze test. Práca má 2 ústredné časti – teoretickú a praktickú. V teórii je charakterizovaný text, jeho vlastnosti a rady ako s ním pracovať. Popísané sú aj rôzne spôsoby rozboru textu. V praktickej časti sú použité zvolené metódy na tri učebnice chémie pre základnú školy. Všetky sú od jedného editora. Výsledky výskumu sú zaznamenané a vyhodnotené v tabuľkách i grafoch. Zaradené sú sem zároveň vyhodnotené odpovede žiakov a pedagógov na dotazník o učebniciach. Analýza má dopomôcť pri zisťovaní kvality učebníc.
GAŠPEROVÁ, Emília: Didactic equipment of current chemistry textbooks. [Diploma Thesis]. Constantine the Philosopher University in Nitra. Faculty of Natural Sciences. Supervisor: doc. PaedDr. Zita Jenisová, PhD. Degree of Qualification: Bachelor of the Biology and Chemistry. Nitra : FNS, 2020. 73 p. The final work is focused on finding out the difficulty, readability of the text and itʹs understanding by elementary school students. We applied Nestlerʹs method, Fog index and Cloze test for textbook analysis. The work has 2 central parts – theoretical and practical. In the theoretical part are characterized the text, the features of the text and advice on how to work with it. Various methods of text analysis are also described. In the practical part, selected methods are used for three chemistry textbooks for elementary schools. All are from one editor. The research results are recorded and evaluated in charts and graphs. At the same time, the answers of students and teachers to the textbook questionnaire are evaluated here. The purpose of the analysis is to help determine the quality of the textbooks.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)