DZB - Zverejnená bakalárska práca

Vnímanie stavu environmentálneho vzdelávania formou lesnej pedagogiky verejnosťou

Autor
Lenk, Ladislav
Školiteľ
Dobšinská, Zuzana
Oponent
Šálka, Jaroslav
Škola
Technická univerzita vo Zvolene LF KERLH (LF)
Rok odovzdania
2022
Počet strán
2AH. s
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=B599B75453D2B93F19D63275B660
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Bakalárska práca

Študijný odbor
4219 | *lesníctvo

Dátum zaslania práce do CRZP
28.05.2022

Dátum vytvorenia protokolu
28.05.2022

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
29.06.2022

Práca je zverejniteľná od
ihneď

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Lesná pedagogika ako súčasť environmentálnej výchovy je učenie o lese a lesnom ekosystéme. Lesná pedagogika vychováva ľudí na príklade lesného spoločenstva k udržateľnému spôsobu života. Cieľom lesnej pedagogiky je naučiť človeka poznávať nepoznané, myslieť a riešiť problémy, rozvíjať v osobnosti tvorivý štýl života, rozvinúť záujmy túžby a aktivitu osobnosti. Cieľom bakalárskej práce bolo analyzovať stav environmentálneho vzdelávania na vybranom území. Hlavnými metódami zisťovania informácií boli kvalitatívna analýza dokumentov, rozhovory s expertmi, metóda prípadovej štúdie a vlastné pozorovanie Analýza bola vykonaná na príklade neziskovej organizácie Handlovské lesy, ktorá poskytuje neformálne environmentálne vzdelanie a realizuje aktivity lesnej pedagogiky v Handlovských materských a základných školách. Podľa štatútu sú Handlovské lesy, n.o. nezisková organizácia ktorá poskytuje nasledovné druhy všeobecne prospešných služieb: vypracováva projekty súvisiace s tvorbou a ochranou životného prostredia a ochranou zdravia obyvateľstva; podieľa sa na výučbe lesnej pedagogiky a environmentálnej výchovy v meste, vypracováva projekty na podporu regionálneho rozvoja a zamestnanosti; poskytuje poradenstvo a vykonáva odbornú činnosť' v oblasti životného prostredia a lesníctva.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)