Lesná pedagogika ako súčasť environmentálnej výchovy je učenie o lese a lesnom ekosystéme. Lesná pedagogika vychováva ľudí na príklade lesného spoločenstva k udržateľnému spôsobu života. Cieľom lesnej pedagogiky je naučiť človeka poznávať nepoznané, myslieť a riešiť problémy, rozvíjať v osobnosti tvorivý štýl života, rozvinúť záujmy túžby a aktivitu osobnosti. Cieľom bakalárskej práce bolo analyzovať stav environmentálneho vzdelávania na vybranom území. Hlavnými metódami zisťovania informácií boli kvalitatívna analýza dokumentov, rozhovory s expertmi, metóda prípadovej štúdie a vlastné pozorovanie Analýza bola vykonaná na príklade neziskovej organizácie Handlovské lesy, ktorá poskytuje neformálne environmentálne vzdelanie a realizuje aktivity lesnej pedagogiky v Handlovských materských a základných školách. Podľa štatútu sú Handlovské lesy, n.o. nezisková organizácia ktorá poskytuje nasledovné druhy všeobecne prospešných služieb: vypracováva projekty súvisiace s tvorbou a ochranou životného prostredia a ochranou zdravia obyvateľstva; podieľa sa na výučbe lesnej pedagogiky a environmentálnej výchovy v meste, vypracováva projekty na podporu regionálneho rozvoja a zamestnanosti; poskytuje poradenstvo a vykonáva odbornú činnosť' v oblasti životného prostredia a lesníctva.