DDP - Zverejnená diplomová práca

Vply podvozkov lesnej techniky na poškodzovanie pôdneho povrchu

Autor
Auxt, Matúš
Školiteľ
Messingerová, Valéria
Oponent
Radocha, Marián
Škola
Technická univerzita vo Zvolene LF KLŤLM (LF)
Rok odovzdania
2022
Počet strán
40.s
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=A8C5898CD77493B3EFF137491516
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
4219 | *lesníctvo

Dátum zaslania práce do CRZP
08.05.2022

Dátum vytvorenia protokolu
08.05.2022

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
21.06.2022

Práca je zverejniteľná od
ihneď

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Cieľom diplomovej práce bolo zhodnotenie vplyvu rôznych podvozkov lesnej techniky na poškodzovanie pôdneho povrchu. Záujmové územie pre výskumné šetrenie bolo realizované v troch porastoch: Organizačná zložka Horehronie, Lesný obvod Frúdličky (porast 14), Organizačná zložka Horehronie, Lesný obvod Smrečiny (porast 169) a Organizačná zložka Poľana, Lesný obvod Švarcová (porast 4184). Na poraste 14 sa využíval kolesový podvozok LKT-81T a priemerná hĺbka koľají spadala do kategórie „stredne poškodená pôda“. Na poraste 4184 sa využíval pásový podvozok LPT-T54 a priemerná hĺbka vzniknutej koľaje za celý porast dosiahla 6,5 cm, čo spadalo do kategórie slabo poškodená pôda. Na poraste 169 sa využíval kolopásový podvozok John Deere 810 D. Priemerná hĺbka vzniknutej koľaje na tomto poraste bola na úrovni 8 cm, čo zodpovedalo stredne poškodenej pôde. Na nami skúmaných pokusných plochách sa teda priemerná hĺbka koľají pohybovala v rozpätí od 6,5 do 11,5 cm, čo predstavovalo slabo až stredne poškodenú pôdu. Najväčšia priemerná hĺbka vzniknutej koľaje bola zaznamenaná pri použití kolesového podvozku a naopak najmenšia priemerná hĺbka vzniknutej koľaje bola zistená pri pásovom podvozku. Ďalej sme zistili, že v súvislosti s objemovou hmotnosťou sa taktiež potvrdilo, že najväčšie poškodenie pôdy bolo zaznamenané v prípade kolesového podvozku a naozaj najmenšie poškodenie pri pásovom podvozku lesnej techniky.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)