DDP - Zverejnená diplomová práca

Požiare elektromobilov

Autor
Kršiak, Peter
Školiteľ
Zachar, Martin
Oponent
Kováč, Ján
Škola
Technická univerzita vo Zvolene DF KPO (DF)
Rok odovzdania
2022
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=A8C5898CD77493B3EEFF38491516
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
9205 | *bezpečnostné vedy

Dátum zaslania práce do CRZP
08.05.2022

Dátum vytvorenia protokolu
08.05.2022

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
09.06.2022

Práca je zverejniteľná od
ihneď

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Diplomová práca nesie názov Požiare elektromobilov. Hlavným cieľom našej práce bolo popísanie požiarov vozidiel s alternatívnym pohonom. Samotný cieľ práce bol stanovený na základe nedostatku informácií a faktov o danej problematike. V stave riešenej problematiky sme objasnili charakter a systematický postup zisťovania príčin vzniku požiarov, ako aj základnú legislatívu v tomto odvetví protipožiarnej ochrany. Následne sme ozrejmili jednotlivé kroky pri odbere vzoriek a stôp po požiari spojené s laboratórnym rozborom vzoriek. Texty prvej kapitoly sú ďalej zamerané na zisťovanie príčin vzniku požiarov automobilov a zahrňujú štatistiku požiarovosti cestných vozidiel na Slovensku. Druhá polovica stavu riešenej problematiky pozostáva z poznatkov o vybraných typoch alternatívnych pohonov automobilov s cieľom priblížiť si vozidlá poháňané elektrickou energiou a ich zdroj – lítium-iónovú batériu. V nasledujúcej stati práce sú ozrejmené ciele a metodika písania praktickej časti diplomovej práce. Poslednou kapitolou sú výsledky našej práce, zahrňujúce prehľad požiarov elektrických vozidiel, v ktorom sú objasnené jednotlivé incidenty, ako aj samotné dôvody a príčiny týchto požiarnych nehôd elektrických vozidiel. Ďalej nasleduje požiarne nebezpečenstvo elektromobilov, ako tepelný únik a požiar batérie, uvoľňovanie energie pri požiari elektrického vozidla, rýchlosť uvoľňovania tepla a dym a toxicita lítium- iónovej batérie. Vo výsledkoch práce pokračujeme typickými scenármi batériových elektrických vozidiel a ich štandardnými požiarnymi testami. Záver našich výsledkov je venovaný posúdeniu požiarneho rizika, kde výsledkom je vývoj rýchlosti uvoľňovania tepla v závislosti od času pre jednotlivé testované vozidlá.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)