Diplomová práca nesie názov Požiare elektromobilov. Hlavným cieľom našej práce bolo popísanie požiarov vozidiel s alternatívnym pohonom. Samotný cieľ práce bol stanovený na základe nedostatku informácií a faktov o danej problematike. V stave riešenej problematiky sme objasnili charakter a systematický postup zisťovania príčin vzniku požiarov, ako aj základnú legislatívu v tomto odvetví protipožiarnej ochrany. Následne sme ozrejmili jednotlivé kroky pri odbere vzoriek a stôp po požiari spojené s laboratórnym rozborom vzoriek. Texty prvej kapitoly sú ďalej zamerané na zisťovanie príčin vzniku požiarov automobilov a zahrňujú štatistiku požiarovosti cestných vozidiel na Slovensku. Druhá polovica stavu riešenej problematiky pozostáva z poznatkov o vybraných typoch alternatívnych pohonov automobilov s cieľom priblížiť si vozidlá poháňané elektrickou energiou a ich zdroj – lítium-iónovú batériu. V nasledujúcej stati práce sú ozrejmené ciele a metodika písania praktickej časti diplomovej práce. Poslednou kapitolou sú výsledky našej práce, zahrňujúce prehľad požiarov elektrických vozidiel, v ktorom sú objasnené jednotlivé incidenty, ako aj samotné dôvody a príčiny týchto požiarnych nehôd elektrických vozidiel. Ďalej nasleduje požiarne nebezpečenstvo elektromobilov, ako tepelný únik a požiar batérie, uvoľňovanie energie pri požiari elektrického vozidla, rýchlosť uvoľňovania tepla a dym a toxicita lítium- iónovej batérie. Vo výsledkoch práce pokračujeme typickými scenármi batériových elektrických vozidiel a ich štandardnými požiarnymi testami. Záver našich výsledkov je venovaný posúdeniu požiarneho rizika, kde výsledkom je vývoj rýchlosti uvoľňovania tepla v závislosti od času pre jednotlivé testované vozidlá.