Aktuálna situácia vo svete sa začína meniť a ľudia začínajú venovať väčšiu pozornosť ochrane životného prostredia či dbať na sociálne a ekonomické oblasti života udržateľným spôsobom. Táto práca je zameraná na Slovenské podniky a podnikateľov, ich schopnosti, záujmy a znalosti podnikať udržateľne. Práca približuje koncept udržateľného podnikania a pozerá sa naň zo všetkých jeho aspektov. Zdôrazňuje význam a podstatu zavedenia udržateľného modelu do podnikania, jeho výhody a ciele spolu s príkladmi ich implementácie do praxe. Objasňuje situáciu v slovenskej ekonomike a Európskej Únií. Hlavným cieľom bakalárskej práce je na základe dotazníkového prieskumu identifikovať aktuálnu mieru uplatňovania princípov trvalo udržateľného rozvoja v slovenských podnikoch. Z dosiahnutých výsledkov boli identifikované hlavné bariéry pri udržateľnom rozvoji firiem a znalosti podnikov a podnikateľov o tomto spôsobe podnikania na Slovensku. Súčasťou práce sú aj opatrenia na zlepšenie identifikovaného stavu.