DDZ - Zverejnená dizertačná práca

Identifikácia a analýza problémových oblastí organizácií tretieho sektora a marketingové možnosti ich riešenia

Autor
Černaj, Milan
Školiteľ
Rózsa, Zoltán
Oponent
Hronec, OndrejPajtinková Bartáková, GabrielaTáncošová, Judita
Škola
Prešovská univerzita v Prešove FM 7KMNFM
Rok odovzdania
2015
Počet strán
125s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=A2EF37C6133CFD9743FC06B161DD
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Dizertačná práca

Študijný odbor
6289 | manažment

Dátum zaslania práce do CRZP
18.08.2015

Dátum vytvorenia protokolu
18.08.2015

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
06.08.2020

Práca je zverejniteľná od
ihneď

Elektronická verzia
 Prehliadať
V prezentovanej dizertačnej práci je pozornosť sústredená na problematiku pôsobenia organizácií tretieho sektora. Tieto organizácie predstavujú významnú a dôležitú súčasť života každej spoločnosti. Ich efektívne fungovanie je podmienené mnohými faktormi. V dizertačnej práci je pozornosť sústredená najprv na špecifikáciu problémov pôsobenia organizácií tretieho sektora a následne na súvislostí medzi právnou formou organizácie tretieho sektora a posúdením problémov ich pôsobenia, spolupráce s podnikateľskými subjektmi a vybranými aspektmi marketingovej činnosti. Na základe analýzy údajov získaných od 357 do popredia vystupujú ekonomicko-finančné problémy pôsobenia týchto organizácií. Okrem týchto problémov sú uvádzané finančná podpora podnikateľského sektora a samofinancovanie. Tieto problémy boli posúdené ako najvýznamnejšie tak z hľadiska vlastnej organizácie, ako aj z hľadiska tretieho sektora všeobecne. Na základe týchto zistení boli analyzované možností a prekážky spolupráce organizácií tretieho sektora s podnikateľskými subjektmi. Získané poznatky svedčia o existencií viacerých, aj keď nie neprekonateľných, prekážkach tejto spolupráce. Organizáciám tretieho sektora jednoznačne chýbajú potrebné informácie. Aj keď významná väčšina týchto organizácií oslovila podnikateľské subjekty o spoluprácu, najväčší problém vidia organizácie tretieho sektora vo finančnej a materiálnej pomoci od podnikateľských subjektov. Za najvýznamnejšie prekážky spolupráce s podnikateľskými subjektmi považujú tieto organizácie nedostatočné pochopenie pôsobenia organizácií tretieho sektora, predsudky a nedôveru. Významnú úlohu v tomto smere zohráva aj nedostatok zdrojov podnikateľských subjektov. Z hľadiska analýzy súvislostí medzi právnou formou organizácie tretieho sektora a problémami s marketingom je potrebné upozorniť, že približne polovica týchto organizácie bez ohľadu na právnu formu má problémy s marketingovou činnosťou a zároveň približne polovica týchto organizácií nemá webovú stránku. Výsledky výskumu potvrdili aj významnú súvislosť medzi prevádzkou vlastnej webovej stránky a problémami s marketingom.
The presented dissertation thesis is aimed at the issue of the third sector organizations and their functioning. These organizations represent a significant and important part of the life of every company. Their effective functioning is conditioned by several factors. The thesis is therefore aimed at specification of the issues of functioning of the third sector organizations and subsequently at an analysis of interconnections between the legal form of the third sector organizations and assessment of the problems with their functioning, cooperation with business entities and selected aspects of the marketing activity. Analysis of the data gained from 357 third sector organizations accentuates the economic and financial problems of their functioning. Apart from these problems there is also the financial support of the business sector and self-financing. The aforementioned issues were assessed as the most significant both from the viewpoint of the own organization as well as of the third sector in general. On the basis of these findings, the possibilities and obstacles in cooperation of the third sector organizations with the business entities were analyzed. Acquired knowledge confirms the existence of several not insurmountable obstacles of this cooperation. The third sector organizations clearly lack the necessary information. Although the significant majority of these organizations addressed some business entities to propose cooperation, the biggest problem was seen by the third sector organizations in the financial and material help from these business entities. The most significant obstacles in cooperation with the business entities were, according to these organizations, inadequate understanding of functioning of the third sector organizations, prejudice and distrust. In this sense, an important role is played also by the lack of resources of the business entities. From the perspective of analysis of interconnections between the legal form of a third sector organization and the problems with marketing, it is crucial to point out that approximately half of these organizations, regardless their legal form, experience issues with the marketing activity and also approximately half of them have no website. The research results also confirmed a significant correlation between running an own website and problems with marketing.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)