Pedagogická prax je nepostrádateľnou súčasťou pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov. Bakalárska práca sa venuje prehľadu spôsobov realizácie praxe v pregraduálnej príprave študentov učiteľstva, ako aj názormi študentov na pedagogickú prax. Práca sa v úvode zameriava na analýzu učiteľskej profesie a analýzu pregraduálnej prípravy. Ďalšou z častí je prehľad organizácie pregraduálnej prípravy na vybraných zahraničných univerzitách a ich porovnanie so Slovenskom. V praktickej časti sa nachádzajú výsledky získaných dát, ktoré sledujú názory študentov učiteľstva na pedagogickú prax pred a po jej realizácií. Zisťovali sme ich formou dotazníkov a spracovali ich pomocou popisnej štatistiky. V druhej časti výskumu sme analyzovali eseje – sebareflexie študentov po absolvovaní záverečnej praxe. Sledovali sme opakujúce sa pojmy. V závere práce sme zhrnuli získané výsledky. Je zrejmé, že pedagogická prax má u študentov pozitívnu odozvu a sú presvedčení, že je dôležitá pre ich budúce povolanie. Výsledky práce sú použiteľné pri zdokonaľovaní systému organizácie pregraduálnej prípravy učiteľov.