DZB - Zverejnená bakalárska práca

Pedagogická prax z pohľadu súčasnej doby

Autor
Kajanová, Veronika
Školiteľ
Jenisová, Zita
Oponent
Braniša, Jana
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPV UKF KCH
Rok odovzdania
2018
Počet strán
73s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=9DC506D08C724D652C993F05890A
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Bakalárska práca

Študijný odbor
7801 | učiteľstvo akademických predmetov - učiteľstvo biológie (v kombinácii)

Dátum zaslania práce do CRZP
18.04.2018

Dátum vytvorenia protokolu
18.04.2018

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
16.07.2018

Práca je zverejniteľná od
16.07.2018

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Pedagogická prax je nepostrádateľnou súčasťou pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov. Bakalárska práca sa venuje prehľadu spôsobov realizácie praxe v pregraduálnej príprave študentov učiteľstva, ako aj názormi študentov na pedagogickú prax. Práca sa v úvode zameriava na analýzu učiteľskej profesie a analýzu pregraduálnej prípravy. Ďalšou z častí je prehľad organizácie pregraduálnej prípravy na vybraných zahraničných univerzitách a ich porovnanie so Slovenskom. V praktickej časti sa nachádzajú výsledky získaných dát, ktoré sledujú názory študentov učiteľstva na pedagogickú prax pred a po jej realizácií. Zisťovali sme ich formou dotazníkov a spracovali ich pomocou popisnej štatistiky. V druhej časti výskumu sme analyzovali eseje – sebareflexie študentov po absolvovaní záverečnej praxe. Sledovali sme opakujúce sa pojmy. V závere práce sme zhrnuli získané výsledky. Je zrejmé, že pedagogická prax má u študentov pozitívnu odozvu a sú presvedčení, že je dôležitá pre ich budúce povolanie. Výsledky práce sú použiteľné pri zdokonaľovaní systému organizácie pregraduálnej prípravy učiteľov.
The pedagogical practice is an inseparable part of the undergraduate training of students studying to become teachers. This bachelor thesis is dealing with an overview of different realizations of the undergraduate education practice of students of teaching, as well as with the general opinions of students on the pedagogical practice. The introduction is focused on the analysis of the teaching profession and the analysis of the undergraduate education training. Another part is an overview of the organization of the undergraduate education of selected foreign universities and their comparison with the Slovak system. The practicle part contains the results of the obtained data, which monitor the opinions of students of teaching before and after their pedagogical practice. We surveyed them through the questionnaires which we processed by using the descriptive statistics. In the second part of the research we analyze the essays - self-reflections of students after finishing their pedagogical practice. We observe the repetitive terms that occured there. At the end of the work we summarize the results we obtained. It is evident that students consider pedagogical practice as a positive experience and they are convinced that it is important for their future vocation. The results of the thesis can be used in improving the system of organization of the pre-university teacher’s training.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)