DZB - Zverejnená bakalárska práca

Autokorektívne karty vo vyučovaní chémie

Autor
Koóšová, Karin
Školiteľ
Braniša, Jana
Oponent
Jenisová, Zita
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPV UKF KCH
Rok odovzdania
2020
Počet strán
84s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=9A7ADD0D299745E4589AB1D3D3B4
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Bakalárska práca

Študijný odbor
7801 | učiteľstvo akademických predmetov - učiteľstvo biológie (v kombinácii)

Dátum zaslania práce do CRZP
01.05.2020

Dátum vytvorenia protokolu
01.05.2020

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
25.06.2020

Práca je zverejniteľná od
25.06.2021

Elektronická verzia
 Prehliadať
Zámerom bakalárskej práce bolo analyzovať vplyv autokorektívnych kariet, nástrojov sebahodnotenia a sebavzdelávania, na študijné výsledky žiakov. Testovania sa zúčastnilo 17 žiakov vyššieho stupňa sekundárneho vzdelávania, ktorí počas 8 mesiacov vypracovávali karty z 13 tém organickej chémie. Výsledky z korelačných analýz ukázali, že žiaci používajúci autokorektívne karty pre samoštúdium dosiahli lepšie známky z vedomostných testov ako žiaci, ktorí karty nepoužívali. Taktiež žiaci, ktorí hodnotili svoj výkon pri riešení učebných úloh sebakritickejšie dosiahli lepšie vzdelávacie výsledky. Vytvorenú kartotéku žiaci pozitívne hodnotili a viac ako 60 % zastávalo názor, že práca s kartami je interesantná a pomohla im lepšie pochopiť učivo a získať lepšiu známku z chémie.
The purpose of this bachelor thesis was to analyze the influence of self – correcting cards, tools of self – assessment and self – education, on the students' academic achievements. The investigation has been carried out with 17 students of upper grades of secondary education. These students throughout 8 months solved cards from 13 themes from organic chemistry. The results from the correlation analytics showed, that the students using self – correcting cards for self – education have reached superior grades from tests when compared to students that did not use the cards. Besides that, students who were more critical in assessing tasks achieved better educational outcomes. The bookcase of cards was assessed positively by the students. More than 60 % students think, that working with cards is interesting, help them understanding scientific knowledge and get a better grade in chemistry.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)