DZB - Zverejnená bakalárska práca

Identifikácia nesprávne osvojených poznatkov z organickej chémie

Autor
Henčeková, Michaela
Školiteľ
Braniša, Jana
Oponent
Jenisová, Zita
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPV UKF KCH
Rok odovzdania
2016
Počet strán
44s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=98450E162FA634A8C9BC75491A09
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Bakalárska práca

Študijný odbor
7801 | učiteľstvo akademických predmetov - učiteľstvo biológie (v kombinácii)

Dátum zaslania práce do CRZP
21.04.2016

Dátum vytvorenia protokolu
22.04.2016

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
09.08.2020

Práca je zverejniteľná od
09.06.2016

Elektronická verzia
 Prehliadať
Nesprávne osvojené poznatky, miskoncepcie, zohrávajú zásadnú úlohu pri osvojovaní si nových vedomostí. Teoretická časť práce je zameraná na analýzu výsledkov zahraničných výskumov zameriavajúcich sa identifikáciou nesprávne osvojených pojmov z organickej chémie, stratégiám napomáhajúcim zmysluplnému učeniu a inovatívnym prístupom, prostredníctvom ktorých môže nastať konceptuálna zmena. Na diagnostiku miskoncepcií z organickej chémie sme použili vedomostný test. Naše výsledky ukázali, že študenti prvého a druhého ročníka bakalárskeho stupňa štúdia majú množstvo osvojených vedomostí zo stredných škôl, ale aplikujú pri riešení úloh len nižšie kognitívne úrovne poznania a porozumenia. Na základe použitých testov identifikujeme mylné predstavy študentov, ktoré bližšie popíšeme v časti Výsledky výskumu a diskusia.
Improperly acquired knowledge, misconception, play a essencial role in acquiring new information. The theoretical part is focused on the analysis of the results of international researches focusing on incorrect identification of acquired concepts of organic chemistry, strategies supportin meaningful learning and innovative approach that can happen conceptual change. For the diagnosis of misconceptions of organic chemistry, we use the knowledge tests. Our results showed that students in the first and second year of bachelor degree studies are rich in their knowledge from the high school, but they apply just the lower cognitive level of knowledge and understanding. The results from tests were important for us to identify wrong assumptions of students, and we describe them closely in Results of research and discusion.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)