Nesprávne osvojené poznatky, miskoncepcie, zohrávajú zásadnú úlohu pri osvojovaní si nových vedomostí. Teoretická časť práce je zameraná na analýzu výsledkov zahraničných výskumov zameriavajúcich sa identifikáciou nesprávne osvojených pojmov z organickej chémie, stratégiám napomáhajúcim zmysluplnému učeniu a inovatívnym prístupom, prostredníctvom ktorých môže nastať konceptuálna zmena. Na diagnostiku miskoncepcií z organickej chémie sme použili vedomostný test. Naše výsledky ukázali, že študenti prvého a druhého ročníka bakalárskeho stupňa štúdia majú množstvo osvojených vedomostí zo stredných škôl, ale aplikujú pri riešení úloh len nižšie kognitívne úrovne poznania a porozumenia. Na základe použitých testov identifikujeme mylné predstavy študentov, ktoré bližšie popíšeme v časti Výsledky výskumu a diskusia.