BAJNOKOVÁ, Aneta: Ľudský faktor v manažérstve kvality (Bakalárska práca) – Technická univerzita vo Zvolene, Ekonomika a manažment podnikov drevospracujúceho priemyslu, Katedra ekonomiky, manažmentu a podnikania (DF) Vedúci bakalárskej práce: Ing. Pavol Gejdoš, PhD. Zvolen, 2021 V bakalárskej práci sme analyzovali ľudský faktor vo zvolenom podniku. Ako sú zamestnanci spokojní s motiváciou vo firme, aký význam má pre nich motivácia, ako sú spokojní s prácou, ktorú vykonávajú. Práca je zložená z dvoch častí. Prvá časť je venovaná teórii, kde sme definovali pojmy kvalita, manažérstvo kvality, jeho dôvody a význam zavedenia do manažérstva kvality, ľudský faktor v manažérstve kvality, jeho úlohy a funkcie. Prevažná časť teoretickej časti je zameraná na motiváciu, na základe ktorej bol vytvorený dotazník. V druhej časti sme sa venovali vyhodnoteniu vytvoreného dotazníka, jeho analýzou a následným spracovaním do tabuliek a grafov. Dotazník bol vypĺňaný zamestnancami v trnavskom podniku Gašparík – mäsovýroba s.r.o. Na základe získaných poznatkov z prieskumu sme navrhli opatrenia a návrhy na zlepšenie motivačného systému, riadenia zamestnancov a komunikácie so zamestnancami. Kľúčové slová: kvalita, ľudský faktor, manažérstvo kvality, motivácia, podnik, zamestnanec