BUMBÁL, Tomáš: Analytický pohľad na nové distribučné modely digitálneho obsahu a ich využitia v prostredí slovenských vysokých škôl. [Dizertačná práca] Univerzita Komenského v Bratislave. Fakulta managementu; Katedra marketingu. Školiteľ: doc. PhDr. Zoltán Rózsa, PhD. Bratislava: UK, 2017, 115 s. Hlavným cieľom dizertačnej práce je zistiť, aké sú potreby a dôvody vytvárania nových distribučných modelov digitálneho obsahu a aké sú možnosti ich následného využitia v prostredí slovenských vysokých škôl. Plná dostupnosť informácií vytvára obrovské možnosti pre ich využitie pri zavádzaní zmien školského systému. Práca je rozdelená do 5 kapitol, obsahuje 7 obrázkov, 21 grafov, 37 tabuliek a 2 prílohy. Prvá kapitola mapuje súčasný stav riešenej problematiky doma a v zahraničí. Venuje sa teoretickým východiskám súvisiacim s oblasťou distribúcie v službách, zameriava sa na vzdelávanie, vzdelávací obsah a konkretizuje digitálny obsah. Druhá kapitola popisuje cieľ práce, metodiku výskumu, formuláciu výskumného problému a hypotézy výskumu. Zaoberá sa metodológiou práce a postupom spracovania dizertačnej práce. Tretia kapitola je zameraná na výsledky práce a diskusiu. V rámci realizovaného výskumu boli skúmané vzťahy medzi rozsahom využitia digitálneho obsahu a typom vysokej školy, vedným odborom a vekom respondentov, vzťahy medzi spôsobmi využívania vyučovacích metód pri prezentácii digitálneho obsahu a pohlavím, vekom a pracovnou pozíciou respondentov, vzťahy medzi mierou digitálnej zručnosti a pracovnou pozíciou, vekom respondentov a typom vysokej školy a vzťahy medzi mierou zapojenia sa do projektov pri zavádzaní nových distribučných modelov a pracovnou pozíciou, vekom respondentov a typom vysokej školy. Štvrtá kapitola obsahuje návrhy a odporúčania, ktoré vychádzajú z realizovaného výskumu a sú podporené teoretickými východiskami. Záverečná piata kapitola definuje teoretický a praktický prínos dizertačnej práce. Výsledkom riešenia danej problematiky je potvrdenie definovaných hypotéz, vzťahov a návrh opatrení pre prax.