DDZ - Nezverejnená dizertačná práca

Analytický pohľad na nové distribučné modely digitálneho obsahu a ich využitia v prostredí slovenských vysokých škôl

Autor
Bumbál, Tomáš
Školiteľ
Rózsa, Zoltán
Škola
Univerzita Komenského v Bratislave FM FM
Rok odovzdania
2017
Počet strán
115s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=877A1C170D2F97A1D334A22BFB25
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Dizertačná práca

Študijný odbor
6289 | manažment

Dátum zaslania práce do CRZP
16.05.2017

Dátum vytvorenia protokolu
16.05.2017

Práca je zverejniteľná od
16.11.2017

BUMBÁL, Tomáš: Analytický pohľad na nové distribučné modely digitálneho obsahu a ich využitia v prostredí slovenských vysokých škôl. [Dizertačná práca] Univerzita Komenského v Bratislave. Fakulta managementu; Katedra marketingu. Školiteľ: doc. PhDr. Zoltán Rózsa, PhD. Bratislava: UK, 2017, 115 s. Hlavným cieľom dizertačnej práce je zistiť, aké sú potreby a dôvody vytvárania nových distribučných modelov digitálneho obsahu a aké sú možnosti ich následného využitia v prostredí slovenských vysokých škôl. Plná dostupnosť informácií vytvára obrovské možnosti pre ich využitie pri zavádzaní zmien školského systému. Práca je rozdelená do 5 kapitol, obsahuje 7 obrázkov, 21 grafov, 37 tabuliek a 2 prílohy. Prvá kapitola mapuje súčasný stav riešenej problematiky doma a v zahraničí. Venuje sa teoretickým východiskám súvisiacim s oblasťou distribúcie v službách, zameriava sa na vzdelávanie, vzdelávací obsah a konkretizuje digitálny obsah. Druhá kapitola popisuje cieľ práce, metodiku výskumu, formuláciu výskumného problému a hypotézy výskumu. Zaoberá sa metodológiou práce a postupom spracovania dizertačnej práce. Tretia kapitola je zameraná na výsledky práce a diskusiu. V rámci realizovaného výskumu boli skúmané vzťahy medzi rozsahom využitia digitálneho obsahu a typom vysokej školy, vedným odborom a vekom respondentov, vzťahy medzi spôsobmi využívania vyučovacích metód pri prezentácii digitálneho obsahu a pohlavím, vekom a pracovnou pozíciou respondentov, vzťahy medzi mierou digitálnej zručnosti a pracovnou pozíciou, vekom respondentov a typom vysokej školy a vzťahy medzi mierou zapojenia sa do projektov pri zavádzaní nových distribučných modelov a pracovnou pozíciou, vekom respondentov a typom vysokej školy. Štvrtá kapitola obsahuje návrhy a odporúčania, ktoré vychádzajú z realizovaného výskumu a sú podporené teoretickými východiskami. Záverečná piata kapitola definuje teoretický a praktický prínos dizertačnej práce. Výsledkom riešenia danej problematiky je potvrdenie definovaných hypotéz, vzťahov a návrh opatrení pre prax.
BUMBÁL, Tomáš: Analytical view of the new models of digital content distribution and their application in the Slovak universities. [Dissertation thesis] Comenius University in Bratislava. Faculty of Management; Department of Marketing. Advisor: doc. PhDr. Zoltán Rózsa, PhD. Bratislava: UK, 2017, 115 p. This dissertation thesis is primarily focused on evaluating needs and reasons behind creating new distribution models of digital content along with evaluating possibilities of their usage at Slovak universities. Full access to information is a key element of changes and improvements of education since it opens many possibilities for the universities. This thesis is divided into 5 chapters and consists of 7 pictures, 21 graphs, 37 tables and 2 appendixes. The first chapter is a theoretical part which provides overview of current situation of discusses topic on domestic as well as foreign countries. Additionally, this part covers topics including distribution of services, education, content of education and also overview of digital content. The second chapter lists objectives of the dissertation, methodology of research, formulation of the research problem and also hypothesis. The third chapter focuses on result of the thesis and discussion. In this part, there were examined relationships between scale of used digital content and type of the university, faculty and age of respondents, gender and ways of using and learning through digital content and also age and job position of respondents. Additionally, we examined relations between job position and level of skills of digital usage, age of respondents and university attended along with job position and willingness to participate in projects regarding new distribution models. The fourth chapter provides recommendations and proposal based on implemented research and also theoretical bases. The final fifth chapter defines both theoretical and practical benefits of this dissertation. At the end, we provide results of the research along with confirmation or rejection of hypothesis and recommendations for practice.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)