Hlavnou témou tejto práce je protiblokovací brzdový systém ABS. Samotná práca je členená do dvoch hlavných celkov. Na teoretickú časť a praktickú. V teoretickej časti opisujeme prevádzkovú brzdovú sústavu automobilu a systém ABS. Zaoberáme sa princípom ich činnosti a opisujeme všetky dôležité komponenty, ktoré tieto systémy obsahujú. Ďalej opisujeme javy a pojmy úzko s nimi súvisiace. Samostatné kapitoly sme vyčlenil fuzzy logike a umelým neurónovým sieťam, pretože majú zásadnú úlohu pri vypracovávaní praktickej časti práce. Jej cieľom je porovnať vlastnosti simulačného a reálneho laboratórneho modelu ABS, navrhnúť im fuzzy regulátor sklzu kolesa s ohľadom na minimalizáciu brzdnej dráhy vozidla pri udržaní jeho ovládateľnosti a zrealizovať súbor experimentov s cieľom vytvorenia neuro-fuzzy modelu reálneho laboratórneho ABS systému. Hlavnou podstatou práce je tak lepšie pochopiť funkciu protiblokovacieho brzdového systému ABS v automobile a oboznámiť sa s možnosťami modelovania a riadenia sklzu kolesa.