Jednou z dôležitých schopností človeka je porozumenie zámeru rečníka v dialógových interakciách. Oblasť automatického rozpoznávania zámeru rečníka v dialógoch predstavuje v súčasnosti zaujímavú možnosť vylepšenia mnohých systémov pracujúcich na báze automatického rozpoznávania reči. Zámer rečníka, dialógový akt, nesie dôležitú informáciu z pohľadu riadenia dialógu. Táto práca sa zaoberá rozoznávaním samotných dialógových aktov zo spontánnych dialógov. V práci sú analyzované rôzne metódy klasifikácie dialógových aktov a bližšie je opísaná metóda, ktorú využívame na experimentálne účely. Na základe uvedenej analýzy je v práci prezentovaný návrh na zlepšenie tejto metódy a je vytvorená databáza dialógových aktov pre slovenský jazyk. Aplikáciou tohto návrhu dochádza k zlepšeniu automatickej klasifikácie dialógových aktov v slovenskom jazyku.