Diplomová práca sa zaoberá problematikou znečistenia ovzdušia líniovými zdrojom. Za líniový zdroj sme si zvolili cestnú dopravu nákladných a osobných automobilov. Jedným z hlavných cieľov bolo vymodelovať imisné koncentrácie zvolených znečisťujúcich látok NOx, CO, PM2,5 a PM10 na vybranom úseku cesty č. 90873 a tiež vo zvolených piatich referenčných bodoch budov. Ďalším hlavným cieľom diplomovej práce bolo pomocou programu „Zelená bariéra“ vypočítať simuláciu vegetačnej bariéry pre PMx prachových častíc v sledovanom úseku referenčných bodov. Teoretická časť pojednáva o charakteristike kvality ovzdušia atmosféry. Tiež sme v práci analyzovali problematiku cestnej dopravy ako dôležitého znečisťovateľa ovzdušia a vplyvu meteorologických podmienok na koncentráciu škodlivých látok. Podrobne si rozoberieme kapitolu o výfukových a nevýfukových emisiách, ktorej súčasťou je charakteristika znečisťujúcich látok z dopravy, opis legislatívy a noriem EURO. V metodickej časti práce sme sa zamerali na výpočet emisných faktorov softvérom MEFA v. 13, ktoré nám ďalej poslúžili ako vstupné údaje do modelovacieho programu AERMOD. Tiež sme v tejto časti spracovali ostatné vstupné údaje do programu AERMOD a podrobnejšie sme si ho charakterizovali. V praktickej časti diplomovej práce sme pomocou Gaussovského matematického modelu AERMOD vypočítali výsledné imisné koncentrácie vybraných škodlivých látok vo zvolenom cestnom úseku a na vybraných referenčných bodoch. Pomocou programu „Zelená bariéra“ sme vytvorili simuláciu vegetačnej bariéry, ktorou sme vypočítali teoretické zredukovanie emisií, hlavne prachových častíc PM2,5 a PM10 vo zvolenom cestnom úseku.