V dnešnom svete sa už čoraz častejšie stretávame so ženami, ktoré sa rozhodli podnikať v rôznych oblastiach a čeliť tak viacerým prekážkam, ktoré so sebou podnikanie prináša. Aj napriek tomu, že dnešný svet kráča s dobou a je vyspelý, stále existujú stereotypy a predsudky voči ženám podnikateľkám. Teoretická časť diplomovej práce sa preto zaoberá predovšetkým problematikou bariér, ktorým musia čeliť ženy na ceste podnikania, ale zároveň vymedzuje základné pojmy danej problematiky, ktorá bola spracovaná na základe dostupných zdrojov rôznych autorov. Praktická časť obsahuje analýzu sekundárnych zdrojov súčasného stavu podnikateliek na Slovensku, ale aj v zahraničí. Cieľom diplomovej práce bolo zmapovanie postavenia žien podnikateliek na Slovensku , z pohľadu verejnosti a zároveň zistiť aktuálne postavenie žien podnikateliek z pohľadu samotných žien podnikateliek. Názory slovenskej spoločnosti a podnikateliek boli zisťované prostredníctvom dotazníkového prieskumu, kde bola využitá metóda dopytovania. Na základe zozbieraných dát a následného štatistického, grafického a opisného vyhodnotenia boli v závere práce navrhnuté opatrenia, ktoré by mohli byť nápomocné pre ženy podnikateľky na Slovensku, ale taktiež aj rady pre spoločnosť, ako takýmto ženám pomôcť v kariérnej ceste.