Environmentálne vzdelávanie buduje v spoločnosti povedomie o dôležitosti trvalo udržateľného spôsobu života, učí o význame ochrany životného prostredia. Lesná pedagogika, ako zážitková forma environmentálneho vzdelávania – predstavuje svojej cieľovej skupine tieto témy priamo v prostredí lesa. Cieľom bakalárskej práce je analyzovať možnosti využívania lesnej školy v kontexte neformálneho environmentálneho vzdelávania. Vo výskume sme sa zamerali na lesnú školu v Leviciach a spôsoby, akými realizuje neformálne vzdelávanie v environmentálnej oblasti. Metódami výskumu boli kvalitatívna analýza dokumentov, semi-štruktúrované interview, pozorovanie a realizácia prípadovej štúdie. Výsledkami bolo zistené, že aktivity realizované v lesnej škole plnia ciele a princípy neformálneho environmentálneho vzdelávania, pričom škola sa zameriava primárne na skupinu detí materských škôl a žiakov základných škôl.