iná - Nezverejnená iná práca

Propedeutika programovania s robotickou hračkou Bee-Bot

Autor
Janíčková, Alexandra
Školiteľ
Lovászová, Gabriela
Oponent
Cápay, Martin
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPV UKF KI
Rok odovzdania
2021
Počet strán
56s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=5795EDEC5E3EE6CF73B66BD14A91
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Iná práca

Študijný odbor
7605 | *učiteľstvo a pedagogické vedy

Dátum zaslania práce do CRZP
14.04.2021

Dátum vytvorenia protokolu
14.04.2021

Práca je zverejniteľná od
14.04.2021

Naša záverečná práca sa zaoberá problematikou rozvíjania algoritmického myslenia u žiakov na prvom stupni základnej školy. Teoretické východiská analyzujú súčasný stav problematiky v porovnaní s minulosťou. V krátkosti rozvíjame tému rozvoja algoritmického myslenia na školách v súčasnosti. Okrem nepočítačových aktivít a softvérových prostredí sa čím ďalej, tým častejšie využívajú rôzne programovateľné hračky a roboty. Na prvom stupni je vhodné využívať jednoduché programovateľné hračky ako úvod do náročnejšieho programovania na druhom stupni. V práci sa zaoberáme najmä využívaním robotickej včielky Bee-Bot na hodinách informatiky. Výstupom praktickej časti práce sú spracované metodické listy s návrhmi aktivít pre žiakov druhého a tretieho ročníka základných škôl. V diskusii sa zameriavame na overovanie aktivít z metodických listov, vyhodnocujeme výsledky a stanovujeme odporúčania pre prax. Využívanie Bee-Bot a iných podobných zariadení na vyučovaní vytvára priestor pre hravé učenie sa, a tým sa skvalitňuje a zefektívňuje dosahovanie vzdelávacích cieľov.
Our final thesis deals with the issue of developing algorithmic pupils´ thinking in the first grade of primary school. Theoretical background analysis the current condition of the issue in comparison with the past. We briefly develop the topic of algorithmic thinking in schools at present. In addition to non-computer activities and software environments, various programmable toys and robots are increasingly being used. In the first grade, it is appropriate to use simple programmable toys as an introduction to more demanding programming in the second grade. In this work we deal mainly with the usage of the robotic bee Bee-Bot in informatics lessons. The output of the practical part of this work are processed into the methodological sheets with activities for students of the second and third year of primary schools. In DISCUSSION we focus on the activities verification of the methodological sheets, we evaluate the results and determine recommendations for practice. The use of Bee-Bot and other similar teaching devices creates a space for playful learning, that enables better and more efficient achievement of educational goals.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)