Mračná bodov sú množiny bodov v priestore, ktoré zväčša získavame ako výsledok 3D skenera v rôznej kvalite a podrobnosti. Ich využitie sa rozmáha vo všemožných odvetviach vedy a priemyslu. Rovnako ako pri iných dátových štruktúrach, aj tu potrebujeme nástroj na ich spracovanie. Keďže ide o 3D priestorové dáta, plochý 2D monitor nie je ideálnym zobrazovacím zariadením. Na druhú stranu, virtuálna realita a pohybové ovládače môžu poskytnúť lepšie prostredie na prácu s takýmito dátami. V tejto implementačnej bakalárskej práci bolo našou motiváciou vytvoriť nástroj, ktorý bude použitý v existujúcom procese rekonštrukcie objektov. Po naskenovaní objektu z viacerých strán a automatickom zarovnaní skenov si používateľ môže načítať dáta v našom programe, aby si ich prezrel, opravil chyby, manuálne upravil zarovnanie a odstránil outliery. Pri vývoji sme využili najnovšie technológie, ako Unreal Engine 4, ktorý poskytol robustný základ. Vďaka jeho podpore C++ knižníc, skriptovaniu a systému Blueprintov môže byť použitý na tvorbu najrôznejších interaktívnych nástrojov. Výsledné softvérové riešenie sa dá ovládať s použitím myši a klávesnice, ale aj vo virtuálnej realite s pohybovými ovládačmi. Pre tieto dva prístupy sme vyvinuli samostatné používateľské rozhrania. Je možné vizualizovať rôzne informácie, ako intenzity bodov, alebo normály. Zvážili sme niekoľko urýchľovacích štruktúr pre prácu s početnými mračnami bodov. Využívame oktálový strom, pretože najviac vyhovoval našim potrebám. Takisto sme použili niekoľko algoritmov na vyhodnotenie priesečníku lúča s nejakým objektom, aby sme mohli ovládačom vyznačiť bod a jeho okolie. Po úprave sa mračno bodov dá exportovať do pôvodného formátu. Naďalej ostáva veľa potenciálnych funkcionalít, ktoré môžu byť do softvéru pridané v budúcnosti.