Cieľom tejto diplomovej práce je navrhnúť a overiť v praxi metodiky výučby programovacieho jazyka Scratch na základnej škole s dôrazom na multimediálne prvky ( práca so zvukom, animácie ) orientovanej na medzi predmetové vzťahy informatiky s hudobnou výchovou. Súčasťou práce budú aj pracovné programy pre žiakov. Práca je zameraná na rozvoj algoritmického myslenia u žiakov na druhom stupni základnej školy, konkrétne pre piaty a šiesty ročník s prepojením na hudobnú výchovu. V úvode sa zaoberáme prieskumom problematiky multimediálnych prvkov v prostredí jazyka Scratch v publikáciách a príspevkoch z konferencií. Následne sa venujeme samotnej tvorbe konkrétnych metodík v programovacom jazyku orientovaných na hudobnú výchovu. Dôležitou súčasťou je overenie v praxi, vyhodnotenie a diskusia o osvojení si vedomostí algoritmizácie a motivácii žiakov ( aj navštevujúce základnú umeleckú školu ) k efektívnejšiemu pochopeniu tém z hudobnej výchovy a hudobnej náuky.