Predkladaná dizertačná práca sa zaoberá špecifickými nástrojmi marketingového mixu mestského marketingu okresných miest v Prešovskom regióne. Hlavným cieľom práce je navrhnúť inovatívny špecifický model marketingového mixu mesta na základe analýzy kľúčových marketingových prvkov typických pre okresné mestá v Prešovskom regióne formou rozšírenia a inovácie základného modelu marketingového mixu 4P a diferencovaných modelov marketingového mixu územia. Hlavný cieľ práce je naplnený realizáciou čiastkových cieľov, ktoré v sebe zahŕňajú riešenia jednotlivých výskumných úloh a to nielen v teoretickej, ale aj analytickej a návrhovej časti. Teoretická časť práce na základe spracovania dostupnej odbornej domácej a zahraničnej literatúry charakterizuje základné pojmy súvisiace s riešenou problematikou mestského marketingu a jednotlivých nástrojov marketingového mixu. V metodickej a metodologickej časti práce sú prezentované ciele práce, výskumné problémy, hypotézy, výskumná vzorka a metódy práce. Analytická časť práce prezentuje výsledky výskumu z oblasti využitia špecifických nástrojov marketingového mixu mestského marketingu v okresných mestách Prešovského kraja a hodnotenie hypotéz, ktoré sú spracované pomocou vybraných štatistických metód. Záver práce prináša súhrn návrhov a odporúčaní z oblasti využitia špecifických nástrojov marketingového mixu mestského marketingu v okresných mestách Prešovského kraja.