DDP - Zverejnená diplomová práca

Tvorba vizuálnych učebných pomôcok na podporu vyučovania chémie

Autor
Lednický, Lukáš
Školiteľ
Jenisová, Zita
Oponent
Braniša, Jana
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPV UKF KCH
Rok odovzdania
2019
Počet strán
67s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=3BEC39B52C756B70CB0019A5CC71
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
7801 | učiteľstvo akademických predmetov - učiteľstvo biológie (v kombinácii)

Dátum zaslania práce do CRZP
11.05.2019

Dátum vytvorenia protokolu
13.05.2019

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
04.09.2019

Práca je zverejniteľná od
04.09.2019

Elektronická verzia
 Prehliadať
Lednický, Lukáš: Tvorba vizuálnych učebných pomôcok na podporu vyučovania chémie. [Diplomová práca]. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Fakulta prírodných vied; Katedra chémie. Vedúci práce: doc. PaedDr. Zita Jenisová, PhD. Stupeň odbornej kvalifikácie: magister. Nitra : FPV UKF, 2019. 67 s. Cieľom diplomovej práce bolo vytvoriť pre ţiakov základnej a strednej školy názorné učebné pomôcky, konkrétne plagáty a komiksy. Predpokladali sme totiţ, ţe ich vyuţitie vo výučbe chémie bude mať zásadný pozitívny vplyv na efektivitu hodiny, na vedomosti študentov a trvácnosť ich poznatkov. Zistili sme však, ţe preukázateľný vplyv na zlepšenie edukácie mali len komiksy. Plagáty nevykazovali štatisticky významný vplyv na vedomosti ţiakov a táto hypotéza sa nám nepotvrdila. Ďalej sme zisťovali aký je rozdiel v obľúbenosti chémie ako predmetu medzi chlapcami a dievčatami. Výskum sme zrealizovali osobitne na základnej a strednej škole. Na strednej škole sme nezistili výrazný štatistický rozdiel v obľúbenosti medzi chlapcami a dievčatami. Na základnej škole sa nám ale hypotéza potvrdila a zistili sme ţe chlapci majú chémiu omnoho radšej ako dievčatá. Ďalej sme predpokladali, ţe medzi vyuţitím plagátov alebo komiksov pri edukácií a vnímaním ich atraktívnosti pre ţiakov z pohľadu učiteľov je štatisticky významný vzťah. Táto hypotéza sa nám potvrdila, čiţe ak pedagóg vníma pomôcky ako atraktívne pre ţiaka, následne ich vyuţije ak ich má k dispozícií pri edukácií. Pomocou dotazníka sme tieţ dospeli k záveru, ţe študentom a rovnako aj učiteľom sa názorné učebné pomôcky veľmi páčia a chceli by ich vyuţívať na hodine častejšie.
Lednicky, Lukas: The creation of visual teaching aids for supporting of chemistry teaching. [Master’s Thesis] University of Constantine the Philosopher in Nitra. Faculty of natural sciences. Chemistry department. Supervisor: PaedDr. Zita Jenisová, PhD. Professional qualification level: Master’s degree. Nitra : FPV UKF, 2019. 67 p. The aim of this thesis was to create visual teaching aids, such as comics and posters, for primary and secondary school students. We had assumed that their use in chemistry education would have a significant positive impact on lesson effectivity, student knowledge and longevity of acquired information. However, we have concluded that only the comics had proven to have an enhancing effect on the education. The posters have not shown statistically significant impact on students‘ knowledge, therefore this hypothesis could not be confirmed. Next we tried to detect the amount of popularity of chemistry as a subject among boys and girls individually. We have researched primary and secondary schools separately. In secondary school, the difference in statistics between the two genders was insignificant. In primary school was, however, our hypothesis confirmed and we found out that boys are more keen on chemistry than girls. Next, we had assumed that there is to be a statistically significant relationship between the use of comics or posters in education and perception of their likeability to students from the teachers‘ point of view. This hypothesis has been confirmed, therefore, if the teacher sees aids as likeable to a student, they will use it, if it’s available in said education. Using a questionnaire we have come to the conclusion that both students and teachers find visual teaching aids appealing and would like to use them more frequently in their lessons.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)