Diplomová práca sa zameriava na prieskum neetických obchodných praktík, ktoré sú podnikmi realizované voči spotrebiteľom na Slovensku. Práca pozostáva z teoretickej a praktickej časti. Teoretická časť charakterizuje etiku ako vednú disciplínu, spotrebiteľa a faktory, ktoré ho ovplyvňujú pri nakupovaní. Ďalej sme sa v práci zamerali na oblasť marketingu, marketingového mixu a jeho neetických aspektov. Dôležitou súčasťou práce je ochrana spotrebiteľa, v ktorej sú uvedené najvýznamnejšie slovenské orgány a legislatíva zameraná na pomoc spotrebiteľom v Slovenskej republike. Analytická časť prezentuje výsledky dotazníkového prieskumu, v ktorom respondenti odpovedali na otázky týkajúce sa neetických praktík, s ktorými sa najčastejšie stretávajú. Na základe vyhodnotenia údajov získaných prostredníctvom prieskumu sme naformulovali odporúčania, ktoré by mali viesť k účinnejšej ochrane spotrebiteľa voči neetickému správaniu zo strany obchodníkov.